آلمان؛ دستگیری سه پناهجوی سوری مظنون به همکاری با داعش

آلمان؛ دستگیری سه پناهجوی سوری مظنون به همکاری با داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سه پناهجوی سوری روز سه شنبه به دلیل ارتباط با داعش در آلمان دستگیر شدند.

آگهی

سه پناهجوی سوری روز سه شنبه به دلیل ارتباط با داعش در آلمان دستگیر شدند. در ویدئوی منتشر شده، پلیس در حال انتقال یکی از مظنونان به محل دادگاه است. گفته می شود که این سه پناهجو مرتبط با همان شبکه قاچاق مرتبط با داعش هستند که مهاجمات حملات نوامبر پاریس را به اروپا منتقل کرده است.

این دستگیری ها روز سه شنبه در سه مکان متفاوت اختصاص داده شده به پناهجویان ایالت شلسویگ هولشتاین در شمال آلمان انجام شده است. مقامات آلمان می گویند که این سه مرد جوان به نامهای ماهر، محمد و ابرهیم که بین ۱۷ تا ۲۶ سال سن دارند از سوی داعش به آلمان اعزام شده اند.

توماس دو مزیر وزیر کشور آلمان با اشاره به اینکه شواهدی از اینکه آنها برنامه عملیاتی برای حمله داشته اند بدست نیامده است، گفت: «ما در حال بررسی احتمال ارتباط این افراد با شبکه های ترور و افراد دیگر هستیم. این دستگیری ها نشان میدهد که گروه دولت اسلامی تنها فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک یا بریتانیا را هدف قرار نگرفته بلکه هدف آنها غرب در کلیت آن است.»

مقامات آلمانی گفته اند که ماهر یکی از مظنونان دستگیر شده در سپتامبر ۲۰۱۵ در رقه مرکز اصلی داعش آموزش کار با سلاح و مواد منفجره دیده و سپس با دو همدستش راهی اروپا شده است.

آلمان تاکنون بیش از یک میلیون پناهجو از خاورمیانه و شمال آفریقا پذیرفته است. این کشور در ماههای گذشته هدف سه حمله از سوی پناهجویان بوده است که داعش مسئولیت دو حمله را بر عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟