دردسرهای بی پایان برای شهردار رم از جنبش اعتراضی پنج ستاره

دردسرهای بی پایان برای شهردار رم از جنبش اعتراضی پنج ستاره
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جنبش پنج ستاره در ایتالیا که مخالف نظام سیاسی حاکم در این کشور است توانسته است با استفاده از نارضایتی عمومی از احزاب اصلی، به پیروزیهایی چشمگیری در چند انتخابات اخیر دست پیدا کند و خود را به نظام سیاس

آگهی

جنبش پنج ستاره در ایتالیا که مخالف نظام سیاسی حاکم در این کشور است توانسته است با استفاده از نارضایتی عمومی از احزاب اصلی، به پیروزیهایی چشمگیری در چند انتخابات اخیر دست پیدا کند و خود را به نظام سیاسی تحمیل کند. اما حالا به نظر می رسد، آرام آرام مشکلات این نقش دوگانه در حال ظهور کردن هستند.

کمتر از سه ماه پس از این که نامزد این حزب توانست به عنوان اولین شهردار زن رم، پایتخت ایتالیا به پیروزی برسد، موج استعفای اعضای کابینه، ادامه کار را برای ویرجینیا راجی دشوار کرده است. او پنجشنبه اعلام کرد که مسئول امور مالی شهرداری که یک هفته قبل انتخاب شده بود از مقام خود کناره گیری کرده است. کمتر از دو هفته قبل، دو نفر دیگر از اعضای کابینه خانم راجی استعفا کردند.

اما این تمام مشکل شهردار جنبش «پنج ستاره» نیست. مشکل اصلی، پرونده فساد اداری پائولا مورارو، رئیس اداره محیط زیست شهرداری است. بازرسان این پرونده از مدتها قبل درباره نقشی که خانم مورارو در دوره یک ساله ای که مشاور شرکت جمع آوری زباله شهر بود در حال تحقیق بوده اند. با وجود این پرونده باز، خانم راجی او را به عنوان یکی از اعضای تیم خود انتخاب کرد. شهردار رم ابتدا گفته بود که در زمان انتخاب خانم مورارو از وجود این پرونده بی اطلاع بود، اما بعدا اعتراف کرد که از این پرونده مطلع بوده است.

جنبش پنج ستاره حدود هفت سال قبل توسط بپه گریلو، کمدین ایتالیایی به عنوان جنبشی اعتراضی ظهور کرد. آقای گریلو از شهردار رم حمایت کرده است.

در انتخابات شهرداری رم تحلیلگران، پیروزی نامزد جنبش پنج ستاره را به عنوان شکستی سنگین برای ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا تلقی کردند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجیها محبوبیت جنبش پنج ستاره با محبوبیت حزب حاکم دموکراتیک برابر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟