امدادگران سوری: استفاده از گاز کلر در حلب دهها نفر را دچار مشکل تنفسی کرده است

امدادگران سوری: استفاده از گاز کلر در حلب دهها نفر را دچار مشکل تنفسی کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

داوطلبان و امدادگران سوری می گویند بمبهای بشکه ای حاوی کپسولهای گاز کلر که روز سه شنبه توسط هلیکوپترهای ارتش سوریه بر منطقه «السکری» در حومه حلب ریختهَ شد، دهها نفر را دچار مشکلات تنفسی کرده…

آگهی

داوطلبان و امدادگران سوری می گویند بمبهای بشکه ای حاوی کپسولهای گاز کلر که روز سه شنبه توسط هلیکوپترهای ارتش سوریه بر منطقه «السکری» در حومه حلب ریختهَ شد، دهها نفر را دچار مشکلات تنفسی کرده است.

ادعای گروه «دفاع مدنی سوریه» فعال در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در حلب هنوز به طور مستقل تایید نشده است. دولت سوریه با رد اتهام وارده، مخالفان مسلح را به استفاده از سلاحهای شیمیایی متهم می کند.

یکی از اهالی محله السکری حلب می گوید: «بمباران باعث ویرانی بزرگی شد و بشکه ها حاوی کلر بودند. افراد زیادی مشکلات تنفسی پیدا کردند و کودکان بسیاری صدمه دیدند. این منطقه پر است از غیرنظامیان. اینجا هیچ پادگان نظامیی وجود ندارد.»

گاز کلر یک ماده متداول صنعتی با قابلیت کاربرد در تسلیحات شیمیایی است که باعث مشکلات تنفسی و تهوع می شود و به ریه ها آسیب می رساند.

ویتیت مونت آربهورن، عضو کمیسیون مستقل تحقیق درباره سوریه بدون اشاره به هیچکدام از طرفین درگیر گفت: «اطلاعات موثقی داریم که نشان از به کار رفتن گاز کلر در منطقه شیخ مقصود، واقع در حومه حلب دارد. بطور مشخص در روز پنجم آوریل افراد مختلف با علائم استنشاق کلر به بیمارستان منتقل شدند. اکنون ما در حال تحقیق درباره اتهامات استفاده از سلاحهای شیمیایی بویژه در مورد اتفاق ماه اوت هستیم.»

گزارشها حاکی است ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه بخشهایی از شهر حلب را که مخالفان مسلح توانسته بودند بازپس بگیرند دوباره از کنترل آنها خارج کرده و محله های شرقی این شهر را به محاصره خود در آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد