در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

موافقت باراک اوباما با تشکیل «بزرگترین منطقه حفاظت شده آبی» جهان

فقط چند ماه مانده به پایان دومین دوره ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما با تشکیل بزرگترین منطقه حفاظت شده آبی جهان موافقت کرد. این منطقه در شمال غربی هاوایی واقع است و مساحتی حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر مربع را پوشش می دهد. برای درک بزرگی این منطقه کافی است بدانیم که این مساحت معادل دو برابر مساحت تگزاس آمریکا است. آقای اوباما بر اساس توصیه گروهی از دانشمندان محیط زیست تصمیم گرفت که این منطقه را به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام کند.
بیش از هفت هزار گونه جانوران و گیاهان دریایی در این منطقه زندگی می کنند که شماری از آنها در معرض خطر انقراض قرار دارند.

سوریه «همیشه زیبا»

با وجود این که سوریه حدود پنج سال درگیر جنگ داخلی است و بسیاری از زیرساختهای این کشور در جریان درگیری بین گروه های رقیب و دولت تخریب شده اند، وزارت گردشگری سوریه تلاش می کند، گردشگران را از سراسر دنیا برای بازدید از این کشور جذب کند. این نهاد دولتی، برنامه ای را تحت عنوان «همیشه زیبا» سازماندهی کرده است که در آن جذابیتهای گردشگری سوریه از جمله ساحلهای شلوغ و مناطق آفتابی این کشور به خارجیها معرفی می شود.
وزارت گردشگری سوریه می گوید، میزان گردشگران خارجی این کشور در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نگرانی ارتش فرانسه نسبت به بازی پوکمون گو

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده است که بازی پوکمون گو خطری جدی برای مکانهای نظامی این کشور محسوب می شود. این نهاد نظامی دولت فرانسه اعتقاد دارد که خلافکاران می توانند وانمود کنند که در حال انجام بازی پوکمون گو هستند و وارد مناطق حساس نظامی شوند.

یک نشریه طنز با انتشار این مطلب هشدار داده است که جنبه دیگر خطرناک این بازی می تواند اعتیادآوربودن آن باشد. چون که ممکن است پرسنل ارتش، به انجان این بازی معتاد شوند و تمرکزشان را برای کار از دست بدهند.

کشف ۳۷۰ کیلوگرم کوکائین در کارخانه کوکا کولا

کارکنان یک کارخانه تولیدی نوشابه کوکا کولا در فرانسه محموله ای ۳۷۰ کیلوگرمی از کوکائین را در این کارخانه پیدا کردند. این بسته های کوکائین در میان بسته های آبمیوه ای که به کارخانه تحویل داده شده بود، پنهان شده بودند.

ارزش این محموله در بازار مواد مخدر حدود ۵۰ میلیون یورو ارزیابی می شود. وزارت دادگستری فرانسه تحقیقات درباره منبع ارسال این محموله را آغاز کرده است. به گزارش رسانه های فرانسه، این بزرگترین محموله کشف شده کوکائین در این کشور است.

کوالای خوش شانس در استرالیا

در استرالیا تصادف کوالاها با خودروهای در حال عبور، اتفاق عجیبی نیست. به همین دلیل یک مرکز ویژه در این کشور تاسیس شده است که کارش، مداوای کوالاهایی است که با خودروها تصادف کرده اند. اما بتازگی مداوای کوالایی در این مرکز آغاز شده است که با خوش شانسی بسیار زیادی زنده مانده است. این کوالا تلاش کرده بود که با سر خود، مانع حرکت یک خودرو بشود. اما با وجود این که در این کار موفق نشد، زنده ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود میلیون‌ها نفر از کوه فوجی ژاپن؛ زنگ خطر تبعات محیط زیستی به صدا درآمد

رای بی‌سابقه دادگاه در آمریکا؛ شکایت کنشگران جوان علیه تخریب محیط‌زیست به نتیجه رسید

مکعب‌های جادویی در چین؛ بطری پلاستیکی از شما، تی‌شرت و کیف پارچه‌ای از ما