برکناری رئیس پلیس فدرال مکزیک پس از گزارشی درباره اعدام های خودسرانه

برکناری رئیس پلیس فدرال مکزیک پس از گزارشی درباره اعدام های خودسرانه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از انتشار گزارش کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک درباره اعدام خودسرانه گروهی از مظنونان به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر، دولت مکزیک روز دوشنبه رئیس پلیس فدرال این کشور را برکنار…

آگهی

پس از انتشار گزارش کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک درباره اعدام خودسرانه گروهی از مظنونان به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر، دولت مکزیک روز دوشنبه رئیس پلیس فدرال این کشور را برکنار کرد.

هفته گذشته کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک با انتشار گزارشی اعلام کرد که سال گذشته پلیس مکزیک در جریان عملیات انهدام یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر ۲۲ نفر را به صورت خودسرانه اعدام کرد.

میگل اسوریو چونگ، وزیر کشور مکزیک گفت: «با توجه به اتفاقات اخیر و به خواست ریاست جمهوری، انریکه گالیندو از سمت خود به عنوان رئیس پلیس فدرال برکنار می شود. این اقدام با هدف تسهیل تحقیقات از سوی مقام های مربوطه و نیز انجام تحقیقاتی شفاف از نظر همه شهروندان صورت می گیرد.»

لوییس رایول گونزالس، رییس کمیسیون حقوق بشر مکزیک، ماموران پلیس فدرال را به نقض شدید حقوق بشر و خشونت افراطی متهم کرد.بر اساس گزارش این کمیسیون پلیس با سو استفاده از قدرت مرتکب خشونت بیش از اندازه و نامتناسب شده و علاوه بر کشتار بی دلیل این افراد،۲ نفر از کسانی را بازداشت شده بودند مورد شکنجه قرار داده است.

در این عملیات که ماه مه سال ۲۰۱۵ (اوایل خرداد) در غرب مکزیک انجام شد در مجموع ۴۳ نفر کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها