روحانی: دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود

روحانی: دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه در سخنانی با دفاع قاطع از عملکرد دولت یازدهم گفت: «اگر دولت کاری جز برجام و یا طرح تحول سلامت نکرده بود، برای دستاورد سه ساله کافی بود.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی گفت: «معنای برجام این است که قدرت سیاسی مان را به رخ دنیا و قدرت‌های بزرگ کشیدیم. اینکه دیپلمات‌های کشور موفق شدند قطعنامه‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، برای تاریخ کشور بس است.»

وی پرسید: «کدام کشور بوده است که هفت قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را بدون اینکه یک روز اجرا کند، با قدرت دیپلماسی آنها را لغو کند؟ باید به ایستادگی ملت و کار مخلصانه دیپلمات‌های کشورمان افتخار کنیم و رفتار کودکانه، از روی حسد و حزبی و جناحی عمل کردن ما را از وظایف اصلی منحرف نکند.»

رئیس جمهور ایران گفت: «امروز دیوارهای تحریم خراب شده و شرایط بانکی و مالی سرمایه‌گذاری، صادرات و واردات کالا و خدمات سهل و آسان‌تر شده است. اگر ۱۰۰ مشکل وجود داشت امروز ۹۰ تای آن حل شده است. اگر در این دولت هیچ کاری صورت نگرفته بود جز ثبات و آرامش بازار کافی بود. باید قدردان آرامش کنونی در بخش اقتصادی و مالی کشور باشیم.»

روحانی در ادامه دستاوردهای دولت گفت: «در طول ۶ ماه از اجرای برجام تا خرداد توانستیم تولید نفت را از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برسانیم…. در طول سه سال گذشته نرخ تورم ماه به ماه کاهش یافت و از تورم ۴۵ درصد به زیر ۸ درصد در نقطه به نقطه رسیدیم که این امر عظیم و بزرگ در تاریخ کشور سابقه نداشته است.»

رئیس دولت یازدهم در پایان با بیان اینکه کشور متعلق به همگان بوده و برای حزب و جناح خاصی نیست، جناح محافظه کار مخالف خود را به استفاده نادرست از بودجه ملی برای تبلیغ علیه دولت متهم کرد. او گفت: «چرا عده‌ای با پول بیت المال و از روزنامه و خبرگزاری‌ که با پول بیت‌المال است به امید ملت لطمه می زنند، این به نفع چه کسی جز دشمن است؟ مگر ما دشمن مردم و مملکت هستیم؟ باید واقعیات را به مردم گفت و رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با اعضای هیات دولت در مسئله اعتماد و امید به عنوان دو اصل مهم تاکید کردند.»

حسن روحانی که در انتخابات سال ۱۳۹۲ با کسب بیش از ۱۸ میلیون رای به عنوان هفتمین رییس جمهوری ایران برگزیده شد در سال آخر دوره ریاست جمهوری خود قرار دارد و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری قرار است روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود. هنوز هیچ فردی به طور رسمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی نکرده است ولی علاوه بر حسن روحانی از محمود احمدی‌ نژاد و محمدباقر قالیباف نیز به عنوان نامزدهای احتمالی نام برده می شود. آقای احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر سفرهای استانی خود را آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود