بناهای تاریخی، قربانیان خاموش زلزله ایتالیا

بناهای تاریخی، قربانیان خاموش زلزله ایتالیا
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زلزله ایتالیا بسیاری از ساختمان ها، کلیساها و بناهای تاریخی را ویران کرد.

آگهی

زلزله ایتالیا بسیاری از ساختمان ها، کلیساها و بناهای تاریخی را ویران کرد. هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست اما برآورد می شود که میلیاردها یورو برای بازسازی ویرانه ها نیاز خواهد بود.

زمین لرزه شصت شهر و روستا را زیر و رو کرده، صدها خانه از بین رفته اند و هزاران نفر بی سرپناه شده اند.

در شهر باستانی سنت آنجلو تنها درخت قدیمی چند صد ساله ای باقی مانده که هنوز سرپاست اما بناهای تاریخی فروریخته اند. Madonna di Galloro
مسئول فرهنگی این شهر می گوید: «بخش قدیمی گورستان سنت آنجلو، جایی که اکنون هستیم، تقریبا به طور کامل ویران شده است. همانطور که می بینید مقبره ها و کلیسای مدونا دی گالورو با خاک یکسان شده اند.»

دولت ایتالیا اعلام کرده است که درآمد روز یکشنبه موزه ها به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص خواهد یافت. وزیر فرهنگ ایتالیا از مردم خواسته تا برای همبستگی با قربانیان روز یکشنبه به موزه ها بروند. کاربران شبکه های اجتماعی نیز با استفاده از هشتک «موزه ها برای ایتالیا» (#museums4italy) مردم را به حضور گسترده در موزه ها دعوت می کنند.

یکی از ساکنان سنت آنجلو می گوید: «این شرایط برای ما بسیار غم انگیز است. ما همه چیز را از دست داده ایم. کلیسای مدونا مایه امید ماست. امیدواریم اتفاق های خوبی بیفتد.»

زمین لرزه ۶.۱ ریشتری ایتالیا تا کنون ۲۹۱ کشته برجای گذاشته و با توجه به تعداد مجروحان احتمال دارد شمار جانباختگان باز هم افزایش پیدا کند.

Sunday proceeds from Italian museums to go to #earthquake relief & rebuilding. #museums4italyMibact</a> <a href="https://twitter.com/dariofrance">dariofrancepic.twitter.com/cdbACl9tcm

— JosephineMcKenna (@JosephineMcK) 28 août 2016

Oggi, l'incasso dei Musei Civici di #Milano sarà devoluto alle famiglie colpite dal #terremoto#museums4italypic.twitter.com/2zR3mh4G1X

— Milano Weekend (@milanoweekend) 28 août 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازمانده زلزله ایتالیا: این اندوه کمر ما را شکست

ایتالیا؛ تصاویری از شهر آماتریچه قبل و بعد از زلزله

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است