اوربان در دیدار رهبران ویزگارد: اتحادیه اروپا باید ارتش واحد ایجاد کند

اوربان در دیدار رهبران ویزگارد: اتحادیه اروپا باید ارتش واحد ایجاد کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در دیدار گروه موسوم به «ویزگارد» در ورشو، پایتخت لهستان در روز جمعه که با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برگزار شد گفت که اتحادیه اروپا باید کار تشکیل ارتش واحد را آغ

آگهی

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در دیدار گروه موسوم به «ویزگارد» در ورشو، پایتخت لهستان در روز جمعه که با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برگزار شد گفت که اتحادیه اروپا باید کار تشکیل ارتش واحد را آغاز کند.

گروه «ویزگارد»، متشکل از چهار کشور اروپای مرکزی لهستان، جمهوری چک، اسلوواکی و مجارستان در اوایل دهه ۹۰ میلادی و با هدف ادغام در اتحادیه اروپا و افزایش همکاری های چهارجانبه در زمینه های نظامی، اقتصادی و انرژی ایجاد شد.

خانم مرکل بدنبال دیدارش با رهبران این کشورها در کنفرانسی خبری، از این که نشست بعدی شورای اتحادیه اروپا در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی برگزار می شود اظهار خرسندی کرد.

آنگلا مرکل که در آستانه نشست ماه سپتامبر سران اتحادیه اروپا در خصوص خروج بریتانیا از این اتحادیه، به جمع گروه ویزگارد پیوسته بود برگزاری نشست هایی این چنینی در شهری به جز بروکسل را باعث نزدیکی بیشتر کشورهای عضو اتحادیه به یکدیگر دانست.

در نشست امروز رهبران ویزگارد در ورشو، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز بر حفظ همکاری های فعلی اقتصادی و تشکیل ارتش واحد در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

آقای اوربان گفت:«اولین پیشنهاد ما این است که سیاست اقتصادی فعلی اتحادیه اروپا با دقت، ثبات و اصلاحات ساختاری حفظ شود. و آنچه به عنوان اولویت بدان نگاه می کنیم موضوع دفاع است. ما بایستی کار تشکیل ارتش واحد اتحادیه اروپا را آغاز کنیم.»

ویکتور اوربان که دولتش مرز مجارستان با صربستان را با هدف جلوگیری از ورود مهاجران بسته و سیم خاردار و مانع فلزی کشیده است در دیدار روز جمعه از ایجاد دومین مانع در مرز کشورش با صربستان خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟