واکنش ایران به نزدیک شدن قایق‌های تندرو به ناو آمریکایی

واکنش ایران به نزدیک شدن قایق‌های تندرو به ناو آمریکایی
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی در واکنش به خبر نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایران به ناوشکن آمریکایی گفت: «اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آنها اخطار می‌دهیم.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم آقای دهقان روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه در اصفهان گفت: «تامین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس به عهده واحدهای دریایی ماست و به طور طبیعی برای نظارت بر تردد و شناورهای بیگانه، این قایق‌ها دائم در حال پایش تحولات هستند و به طور طبیعی این در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد، اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آن‌ها اخطار و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم.»

وزیر دفاع جمهوری اسلامی توضیح بیشتری در مورد جزيیات این ماجرا ارائه نداد. روز چهارشنبه مقامات آمریکا گفتند که چند قايق تندرو سپاه پاسداران ایران به یک ناوشکن نيروى دريايى اين كشور در تنگه هرمز نزديک شده‌اند. یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته است که چهار قایق تندرو سپاه روز سه‌شنبه دوم شهریور ماه (۲۳ اوت) با ایجاد مزاحمت برای ناوشکن «یواس اس نیتز» اقدام به رهگیری آن در نزدیکی تنگه هرمز کرده‌ بودند.

این مقام آمریکایی این اقدام نیروهای سپاه را «غير حرفه‌اى و ناایمن» توصیف کرد و در این رابطه گفت: «قایق های تندرو ایران به ۳۰۰ متری ناوشکن یو اس اس نیتز رسیدند. سرعت بالای قایق های ایرانی وضعیتی خطرناک و آزار دهنده برای ناوشکن آمریکایی ایجاد کرده که در نهایت به تغییر مسیر این ناوشکن انجامیده است.»

در برخی از گزارش‌های دیگر نیز آمده است که نیروهای آمریکایی اقدام به پرتاب ۱۰ منور کرده و چند بار بوق هشدار را به صدا در آورده اند اما قایق های تندرو با سرعت زیاد به سمت ناوشکن آمریکایی آمده اند و فاصله آنها با ناوشکن به ۳۰۰ متر رسیده است.

این سومین حادثه از این دست در آب های خلیج فارس طی سال گذشته است. در تیرماه سال جاری شناورهای سپاه پاسداران در تنگه هرمز به ۵۰۰ متری یک ناو جنگی آمریکایی نزدیک شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟