استاندار تهران: تهران را به حراج گذاشته بودند

استاندار تهران: تهران را به حراج گذاشته بودند
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

استاندار تهران با بیان اینکه تهران سرشار از مشکلات است گفت در دولت یازدهم این مشکلات شناسایی شده و تلاش برای حل آنها ادامه دارد.

حسین هاشمی استاندار تهران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، در تبیین مشکلات تهران، به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر اشاره کرد و گفت: «متاسفانه تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند و روند ساخت و سازهای غیرمجاز روندی غیرقابل قبول پیدا کرده بود.»

وی جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجار در تهران را «از دستاوردهای بزرگ خود» در طول سه سال مدیریت بر استانداری دانست و گفت: «بروید بررسی کنید در این سه سال از عمر دولت جلوی بیش از ۹۷ درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده است. ما علاقمند به تخریب نیستیم، اما ما به منابع محیط زیست باید حساس باشیم.»

آقای هاشمی در ادامه افزود:‌ «خیلی‌ها فکر می‌کنند و فکر می‌کردند در تهران هیچ مشکلی وجود ندارد؛ خیر تهران سرشار از مشکلات است. امروز مشکلات تهران شناسایی شده، مگر می‌شود در یکی از شهرستان‌های استان تهران ۴۰۰ هزار جمعیت ساکن باشد، اما یک تخت بیمارستانی نداشه باشند.»

استاندار تهران گفت:‌ «در گذشته و قبل دولت یازدهم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب فاضلاب در تهران رها بود و هیچ کس به فکر تصفیه آن نبود. الان ما هر دو ماه یک بار تصفیه‌خانه افتتاح می‌کنیم و از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنیم.»

وی کاهش روزهای آلوده در تهران را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست و با اشاره به موضوع تامین آب شرب در تهران گفت:‌ «در اول دولت یازدهم در تامین آب شرب خیلی مشکل داشتیم، اما الان مطمئنا می‌گویم که در آب شرب هیچ مشکل بهداشتی واقعا نداریم. در شرق تهران سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم، اما الان تقریبا با آب‌گیری از سد ماملو این مشکل حل شده است.»

استاندار تهران در پایان به موضوع امنیت مردم تهران اشاره کرد و در این زمینه گفت: «بخش اطلاعات و امنیت ما در تهران خوب کار می‌کند، البته به کمک مردم هم نیاز داریم. الحمدالله مردم و مسئولان آگاه هستند و دقیقا موارد خاص رصد می‌شود.. همچنین تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده و امروز اشراف اطلاعاتی بسیار قوی و زبده حاکم است.»

تهران، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران است. جمعیت استان تهران براساس آخرین گزارش مرکز آمار ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است. شهر تهران نیز جمعیتی بیش از هشت میلیون دارد. این در حالی است که سال گذشته محمدباقر قالیباف شهردار تهران با استناد به رشد جمعیت تهران و حومه آن گفته بود تا هفت سال دیگر جمعیت این کلان‌ شهر به ۲۲ میلیون نفر می‌رسد. محمد درویش کارشناس محیط زیست گفته است که تهران در بهترین حالت گنجایش سه میلیون نفر را دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد