وزارت خارجه ایران: خبر بازداشت سفیر ژاپن را تایید نمی‌کنیم

وزارت خارجه ایران: خبر بازداشت سفیر ژاپن را تایید نمی‌کنیم
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک کنفرانس خبری گفت که نمی‌تواند اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت سفیر ژاپن در تهران را تایید کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا بهرام قاسمی سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران گفت: «خبر بازداشت سفیر ژاپن را تایید نمی‌کنم، اما وی به دلیل نداشتن کارت شناسایی برای مدتی مورد سوال قرار می‌گیرد اما بلافاصله با تماس با وزارت خارجه وی سریعا آزاد می‌شود.»

روز ۳۱ مرداد سفارت ژاپن اعلام کرد که آقای کوبایاشی، سفیر این کشور در تهران در روز ۲۸ آوریل (اردیبهشت) هنگام شرکت در یک مهمانی ایرانی که در آن مشروبات الکی سرو می شده برای مدت کوتاهی بازداشت شده است.

براساس این گزارش ماموران جمهوری اسلامی به این میهمانی هجوم برده و از حاضران ـ از جمله سفیر ژاپن که به همراه همسرش و چند دیپلمات دیگر که در این میهمانی حضور داشتند ـ بازجویی می کنند.

سفارت ژاپن در تهران می گوید که در همان زمان اعتراض خود را به وزارت خارجه ایران اعلام کرده است.

ماه گذشته عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از کشف یک خانه با چهار هزار لیتر مشروب خبر داده بود که به گفته او برای برگزاری مجالس مختلط برای برخی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی مهیا شده بود. در پی سخنان دادستان تهران، یک نماینده مجلس ایران هم اعلام کرد که در این راستا چند دیپلمات اروپایی از ایران «به دلیل فساد اخلاقی» اخراج شده اند.


بهرام قاسمی سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران

فردی به خاطر دو تابعیتی بودن دستگیر نشده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه نشست خبری خود به موضوعات دیگری نیز اشاره کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره ارتقاء سطح روابط تهران ـ لندن گفت: «امکان ارتقای سطح روابط ایران ـ انگلیس وجود دارد و امیدواریم با تفاهماتی که در آینده صورت می‌گیرد این اتفاق بیفتد.»

وی هم‌چنین درباره دعوت عربستان از مریم رجوی جهت انجام مناسک حج گفت: «از نظر ما جای تعجب ندارد که عربستان دست به هر کار غلطی بزند اما امیدواریم عقلانیت هر چه زودتر به آنها برگردد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان هم گفت: «درباره روسیه هم تفاهم بود که طرفین بعد از عملیات اطلاع رسانی کنند که انجام گرفت. روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است. موضوعی بود که انجام گرفت و عجالتا پایان گرفت.»

بهرام قاسمی در پاسح به این سوال که گفته شده برخی در ایران به خاطر دو تابعیتی بودن دستگیر شده‌اند نیز گفت: «تا جایی که من از سیستم قضایی اطلاع یافتم فردی به خاطر دو تابعیتی بودن دستگیر نشده است و افراد دستگیر شده به اتهام جرایم دیگری بازداشت‌ شده‌اند.»

اخیرا دادستان تهران اعلام کرد که یک فرد دو تابعیتی در تهران «به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی انگلیس» بازداشت شده‌ است. هویت فرد بازداشت شده مشخص نشده و دادستان تهران توضیح بیشتری در مورد نام و اتهام‌های وی نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخراج چند دیپلمات اروپایی از ایران به دلیل فساد اخلاقی

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد