پلیس ایتالیا مهدی خسروی را آزاد کرد

پلیس ایتالیا مهدی خسروی را آزاد کرد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مهدی خسروی که در پی شکایت جمهوری اسلامی در ایتالیا بازداشت شده بود آزاد شد. وی با نام مستعار «یاشار پارسا» پناهندگی سیاسی بریتانیا را دارد اما در سفری که روز ۱۶ مرداد به ایتالیا داشت توسط پلیس این کشور بازداشت شده بود. نام او به دلیل شکایت جمهوری اسلامی در فهرست پلیس بین‌الملل قرار داشت و به همین دلیل پلیس ایتالیا او را دستگیر کرده بود.

آقای خسروی ۳۷ ساله، همچنین یکی از اعضا و دبیر اجرایی «شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد» است. این شورا، ائتلافی از برخی چهره‌ها، سازمان‌ها و گروه‌های مخالف حکومت ایران است و رضا پهلوی، فرزند آخرین پادشاه ایران ریاست آن را برعهده دارد.

وب سایت «شورای ملی ایران برای انتخاب آزاد» عکسی از مهدی خسروی را منتشر کرده است و اعلام کرده که وی آزاد شده است. مهدی خسروی پس از آزادی خود نوشت: «من یاشار پارسا هستم، دقایقی پیش، عالی ترین دادگاه ایتالیا، رسما حکم صادره توسط حکومت ایران را غیرقانونی اعلام کرده، و حکم آزادی مرا صادر کرد..، و حکم بازداشت بین المللی را غیر قانونی اعلام کرد…من آزاد هستم…، پاینده ایران!»

در روزهای گذشته رضا پهلوی در نامه ای به ماتئو رنتسی، نخست‌ وزیر ایتالیا از وی خواسته بود که مانع از بازگرداندن مهدی خسروی به ایران شود. آقای پهلوی به نخست وزیر ایتالیا هشدار داده بود که «هرگونه تلاش برای بازگرداندن مهدی خسروی به ایران می‌تواند به حبس، شکنجه و اعدام احتمالی او منتج شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود