جشنواره موسیقی زیگت آغاز شد

جشنواره موسیقی زیگت آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره موسیقی زیگت که بزرگترین فستیوال موسیقی اروپای مرکزی تلقی می شود از روز چهارشنبه به مدت یک هفته کار خود را آغاز کرد.

آگهی

جشنواره موسیقی زیگت که بزرگترین فستیوال موسیقی اروپای مرکزی تلقی می شود از روز چهارشنبه به مدت یک هفته کار خود را آغاز کرد.

یک زوج هلندی برای حضور در این فستیوال به زیگت آمده اند. یکی از آنها سومین بار است که به زیگت می آید. او می گوید نامزدش را برای اولین بار به این کنسرت ها آورده و حتی باران شدیدی هم که می بارد نمی تواند مانع لذت بردن از حضورشان در این جشنواره شود.

دو زن اهل مجارستان نیز به خبرنگار یورونیوز می گویند: «ما هر سال به اینجا می آییم و تصمیم گرفته ایم تا وقتی که زنده ایم در این جشنواره حاضر شویم. بگذارید بگوییم که صد سال دیگر هم به اینجا خواهیم آمد و حتی زیر این باران هم به اینجا آمده ایم. ما تجربۀ هوای بدتر از این را هم داشته ایم.»

این جشنواره همه ساله هزاران گردشگر خارجی را به این محل می کشاند.

It Begins! Live Streams from Sziget Festival 2016 Day -1 https://t.co/8oSIHJEPdb

— Sziget (@Sziget) 10 août 2016

به گفتۀ توماس کدر، مدیر جشنوارۀ زیگت بیشتر کسانی که بلیت هفتگی برای این جشنواره خریده اند از کشورهای غرب اروپا نظیر آلمان، بریتانیا، هلند، فرانسه و ایتالیا می آیند و بلیط های روزانه را مجاری ها خریداری می کنند. اگر تماشاگران روزانه را مورد بررسی قرار بدهیم می بینیم که نیمی از شرکت کنندگان اهل مجارستان و باقی اهل کشورهای دیگر هستند.»

در جشنوارۀ امسال زیگت خواننده ها و گروههایی از ۵۰ کشور جهان شرکت دارند که از آنجمله می توان به ریانا و گروه راک میوز اشاره کرد.

علیرغم باران، اولین شب این جشنواره با استقبال زیادی همراه بوده است. خبرنگار یورونیوز از جزیرۀ زیگت چنین گزارش می دهد: «نه باران و نه هوای سرد نتوانسته از سرخوشی تماشاگران کم کند. این تازه آغاز جشنواره است. برای روز پنجشنبه برگزار کنندگان قول یک شب با برنامه های زیاد را داده اند اما از باران خبری نخواهد بود.»

جشنوارۀ موسیقی زیگت که در جزیره ای در دانوب و در نزدیکی بوداپست برگزار می شود، در سال ۱۹۹۳ پایه گذاری شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم