افزایش تنش بین روسیه و اوکراین

افزایش تنش بین روسیه و اوکراین
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه اوکراین را به تدارک و برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی در شبه جزیره کریمه متهم کرده است.

آگهی

روسیه اوکراین را به تدارک و برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی در شبه جزیره کریمه متهم کرده است. این اتهامات تنش را بیش دو کشور افزایش داده به نحوی که پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین به نیروی های نظامی دستور داده تا در مرز کریمه در حالت آماده باش کامل باشند.

رییس جمهوری اوکراین در این رابطه گفت: «دستوراتی برای آماده باش کامل نیروهای نظامی، گارد ملی و سرویسهای امنیتی اوکراین صادر کرده ام. نیروی های تامین کننده امنیت مرزها نیز باید کاملا هشیار و مراقب باشند. بویژه در منطقه مرزی با کریمه.»

روسیه ادعا می کند در منطقه آرمیانسک واقع در شبه جزیره کریمه درگیریهایی بین نیروهای نظامی دو کشور مستقر در این ناحیه رخ داده است. در این راستا رسانه های روسیه تصویر یک مرد بازداشت شده در این درگیریها را نمایش داده اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز با طرح این اتهامات به اوکراین هشدار داده است. در این رابطه شورای امنیت روسیه به ریاست آقای پوتین تشکیل جلسه داد.

از طرف دیگر کی یف از روسیه خواسته تا شواهد و مدارک خود مبنی بر تدارک حملات تروریستی از جانب اوکراین را تسلیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش میان مسکو و کی یف؛ روسیه در آبهای کریمه دست به یک رزمایش نظامی زد

کریمه، عرصه قدرت نمایی کی یف و مسکو

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم