مالینا کلماندى قهرمان ملی کوزوو: بهترین جودوکار دنیا هستم

مالینا کلماندى قهرمان ملی کوزوو: بهترین جودوکار دنیا هستم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مالینا کلماندى٬ جودوکار اهل کوزوو با کسب نخستین مدال طلای تاریخ کشورش در بازی های المپیک نام خود را جاودانه کرد.

آگهی

مالینا کلماندى٬ جودوکار اهل کوزوو با کسب نخستین مدال طلای تاریخ کشورش در بازی های المپیک نام خود را جاودانه کرد.

این جودوکار وزن منهای ۵۲ کیلوگرم درباره عزمش برای کسب قهرمانی گفت: «این بار با تمرکز بازی کردم و مصمم به کسب عنوان قهرمانی بودم. بخت قهرمانی داشتم و تلاش کردم تا عنوانی برای کشورم کسب کنم. این نخستین حضور کوزوو در بازی های المپیک بود و من واقعا می خواستم موفق شوم. روز مسابقه به خودم می گفتم که تو بهترینی و قوی هستی و می توانی موفق بشوی. بهترین جودوکار دنیا هستم. اعتماد به نفس کافی داشتم. البته کمی هم استرس داشتم که نرمال است.»

کشورهای مختلفی به این جودوکار پیشنهاد داده بودند که در ازای دریافت مبلغی هنگفت با پیراهن آنها به میدان برود. او این درخواستها را رد کرد و در نهایت برای کشورش٬ کوزوو افتخار آفرید. مالینا در این زمینه اظهار داشت: «با وجود جوانی ام٬ می دانستم که کشورم باید نامش در سطح جهان مطرح شود. واقف بودم که بهتر از خیلی دیگر از هموطنانم قادر به انجام این کار هستم. خیلی خوشحالم که این مدال به کوزوو رسید. نه پول و نه هیچ چیز دیگری نمی توانست من را اینقدر خوشحال کند. میلیون ها و میلیاردها یورو هم موجب نمی شود که مردم برای شما احترام قائل شوند.»

مالینای ۲۵ ساله٬ پرچمدار کشورش در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک بود. او درباره تاثیر ورزش جودو بر زندگی اش چنین گفت: «جودو از آن دسته ورزشهای است که به شما یاد می دهد به همه افراد و به همه چیز احترام بگذارید. جودو باعث شد تا کاملا تغییر کنم. در زمان کودکی ساکت بودم٬ حتی می ترسیدم به خیابان بروم. جودو موجب شد تا کاملا تغییر کنم. شخصیت قوی که دارم حاصل انجام این رشته است. پیش تر هم گفتم که جودو به شما یاد می دهد تا به همه کس و به همه چیز احترام بگذارید و بر بدن و فکر خود مسلط شوید. اگر در جودو قهرمان هم نشوید٬ حداقل این است که شخص بسیار خوبی خواهید شد.»

مالینا برای رسیدن به مدال ارزشمند طلای المپیک در نیمه نهایی میساتو ناکامورو از ژاپن را شکست داد و در فینال هم از سد ادت جفریدا ایتالیایی گذشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنده: نتایج، عکس ها و واکنش های مربوط به بازیهای المپیک ریو

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید