اعدام تعدادی از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر

اعدام تعدادی از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روز سه شنبه ١٢ مرداد ماه حکم اعدام تعدادی از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. وب سایت های حقوق بشری نوشته اند که دست کم ١٠ نفر سحرگاه امروز اعدام شده اند.

خبرگزاری هرانا در این رابطه نوشت: «درپی حمله روز گذشته گارد ویژه سیاهپوش زندان تعداد ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام که در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شدند با دستبند، پابند و چشم بند و تحت تدابیر شدید امنیتی به سلول انفرادی منتقل شدند. حکم تعداد پرشمار اما نامشخصی از این زندانیان در روز جاری اجرا شد.»

منابع نزدیک به خانواده های این زندانیان نیز با اعلام این خبر به این خبرگزاری گفتند: «در تماس تلفنی وزارت اطلاعات از خانواده های آنان خواسته شده به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کنند. که محل دریافت جسد زندانیان اعدام شده است. خانواده هایی که تا الان به محل رسیدند توانستند اجساد کفن پیچ شده فرزندان خود را ببینند. هنوز تعدادی از خانواده ها به خاطر دوری راه نرسیده اند.»

هویت شهرام احمدی، خالد ملکی، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، آرش شریفی، کاوه ویسی و کاوه شریفی از میان اعدام‌ شدگان مشخص شده است.

یکی از بستگان شهرام احمدی به سازمان حقوق بشر ایران گفته است که اعدام‌ها بیش از ۱۰ مورد بوده ولی چون هر کسی را دارند در قطعه جداگانه‌ای دفن می‌کنند هنوز تعداد دقیق را نمی‌دانیم.

سازمان حقوق بشر ایران این اعدام‌ها را به شدت محکوم کرده و از جامعه جهانی خواسته است تا این اقدام حمهوری اسلامی را محکوم کنند.

محمود امیری مقدم، سخنگوی این سازمان گفته است که «اعدام این زندانیان در روند دادرسی غیر عادلانه همراه با اعتراف‌گیری زیر فشار انجام شده که یک جنایت محسوب می‌شود.»

براساس گزارش ها ۳۶ زندانی اهل سنت در سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی‌شهر زیر حکم اعدام بوده اند که حکم اعدام هفت نفر از این تعداد در مرحله بدوی‌ بوده است و ۲۹ نفر دیگر نیز حکم‌ شان تایید شده بود.

ایران به لحاظ شمار اجرای مجازات اعدام بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد. سازمان عفو بین‌الملل بارها به ایران در زمینه افزایش اعدام ها هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد