آژانس انرژی اتمی نقش خود در نشت اطلاعات محرمانه برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد

آژانس انرژی اتمی نقش خود در نشت اطلاعات محرمانه برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانه‌ای در پاسخ به اعتراض ایران، داشتن هرگونه نقشی در درز اطلاعات محرمامه برنامه هسته‌ای این کشور را رد کرد.

حدود دو هفته پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که شماری از محدودیت‌های وضع شده بر برنامه هسته‌ای ایران، پیش از بازه زمانی ۱۵ ساله نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای این کشور رفع یا تسهیل خواهد شد. ایران این گزارش و افشای بخشی از «توافق محرمانه» با آژانس را درز اطلاعاتی این نهاد سازمان ملل خوانده و اعلام کرده بود به آن اعتراض خواهد کرد.

IAEA statement on Iran https://t.co/7JaFzl8BNs

— IAEA (@iaeaorg) 29 juillet 2016

در بیانیه مطبوعاتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز شنبه منتشر شد، اعلام شده است که این نهاد تخصصی وابسته به ملل متحد، یک نامه اعتراضی از سوی ایران دریافت کرده و به آن پاسخ داده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران و نماینده ارشد این کشور در مراحل پایانی مذاکرات هسته‌ای، در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس گفته بود: «همه رسانه‌های دنیا، تمام سند را ندیدند تا از افتخاری که دوستان مذاکره‌کننده و صنعت ما ایجاد کردند، با خبر باشند ولی با این وجود همه رسانه‌ها می‌گویند ایران بعد از ۱۰ سال به سرعت به سمت غنی‌سازی صنعتی خواهد رفت. … وقتی تمام این سند منتشر شد، مشخص می‌شود ما ظرف ۱۵ سال به کجا خواهیم رسید.»

منتقدان داخلی توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، این توافق را نامتوازن توصیف کرده و تعهدات ایران را برای دستاوردهای هسته‌ای این کشور، مخرب می‌خوانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به اقدامات تنبیهی تهدید کرد

ایران ذخایر سوخت هسته‌ای خود با خلوص نزدیک به درجه تسلیحاتی را برخلاف انتظارات کاهش داده است