هزینه بالای برگزاری کنوانسیونهای ملی احزاب در آمریکا

هزینه بالای برگزاری کنوانسیونهای ملی احزاب در آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنوانسیونهای ملی دموکراتها و جمهوریخواهان در ایالات متحده آمریکا در حالی کارشان را به پایان رساندند که هزینه بالای برگزاری آنها اعتراضات بسیاری را به همراه داشته…

آگهی

کنوانسیونهای ملی دموکراتها و جمهوریخواهان در ایالات متحده آمریکا در حالی کارشان را به پایان رساندند که هزینه بالای برگزاری آنها اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است.

برگزاری کنوانسیون ملی دموکراتها برای اعلام نامزدی هیلاری کلینتون و اعلام حمایت از او ۶۷ میلیون دلار هزینه در بر داشت که ۱۰ میلیون دلار بیش از هزینه برگزاری این گردهمایی در سال ۲۰۱۲ میلادی و ۵۱ میلیون دلار بیش از هزینه این گردهمایی در سال ۲۰۰۰ میلادی بود.

هزینه برگزاری کنوانسیون ملی جمهوریخواهان برای اعلام نامزدی دونالد ترامپ هنوز اعلام نشده است، اما رسانه های آمریکا از هزینه ای حدودا ۸۱ میلیون دلاری خبر داده اند.

برای دهه ها مالیات دهندگان آمریکایی گزینه ای را در برگه های مالیاتی خود داشتند تا درصورت تمایل اعلام کنند که ۳ دلار از درآمدشان را صرف مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خواهند کرد. اما میزان استقبال شهروندان از این گزینه آنقدر پایین بود که درنهایت در سال ۲۰۱۴ میلادی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا این گزینه را حذف کرد و به تامین هزینه کنوانسیون های ملی از بودجه عمومی پایان داد.

از آن زمان تا کنون این بخش خصوصی، شرکتها و افراد هستند که به حمایت مالی از نامزدها می پردازند.

بودجه جداگانۀ مربوط به میزبانی و تامین امنیت برگزاری این مراسم نیز انتقاد برانگیز بوده است. دولت فدرال بودجه ای ۵۰ میلیون دلاری را صرف هزینه های مربوط به میزبانی شهر و تامین امنیت این گردهمایی ها می کند.

این بودجه ها در حالی هزینه می شود که هیچ حمایت مالی از هزاران نماینده احزابی که در این کنوانسیونهای ملی شرکت می کنند، صورت نمی گیرد و آنها باید خودشان پول محل اقامت یا غذا را تامین کنند. این موضوع باعث شده است که برخی از آنها به سایتهایی همچون «GoFundMe» مراجعه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده