رئیس دادگاه انقلاب تهران: روحانی حداقل باید برای برادرش درخواست حبس ابد می‌کرد

رئیس دادگاه انقلاب تهران: روحانی حداقل باید برای برادرش درخواست حبس ابد می‌کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران با اشاره به خبر بازداشت رئیس پیشین بانک ملت و «شبکه فساد اقتصادی» مرتبط با وی گفت: «شخص رئیس جمهور باید یک حکم سنگینی برای برادر خود [حسین فریدون] صادر و حداقل یک حبس ابدی برای او از دادگاه درخواست می‎کرد.»

به گزارش بسیج‌نیوز، آقای غضنفرآبادی سه‌شنبه پنجم مرداد، بازداشت «برخی از عوامل شبکه فساد بانکی توسط سازمان اطلاعات سپاه» را با حکم دادگاه و در حیطه وظایف این سازمان به عنوان یک ضابط قضایی توصیف کرد و گفت: «البته بنده در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم، اما اخباری که وجود دارد حاکی از ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی است.»

رئیس دادگاه انقلاب تهران افزود: اگر این اخبار درست باشد مصیبت عظمایی است و عمق این فاجعه آنقدر زیاد است که آرزو می‎کنم این اخبار درست نباشد.


حسین فریدون و اسفندیار رحیم مشایی در مراسم ختم مادر محمود احمدی‌نٰژاد

باوجود ابراز عدم اطلاع دقیق از جزئیات این پرونده، آقای غضنفرآبادی حسین فریدون را به «سوءاستفاده از جایگاه خود در زمینه‎های علمی، مالی و مدیریتی» متهم کرد و آن را باعث مایوس شدن مردم دانست.

در هفته‌های گذشته، رسانه‌های منتقد دولت ایران، اخباری را درباره تلاش حسین فریدون برای ادامه تحصیل به‌صورت غیرقانونی در مقطع دکتری در دانشگاه شهید بهشتی تهران منتشر کرده اند. با وجود پاسخ سازمان سنجش، به نظر می‌رسد ابهام‌ها درباره این موضوع کماکان ادامه دارد. همچنین چند هفته پیش محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده خراسان در مجلس شورا و عضوكميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، حسین فریدون را به چند مورد «تقليد صدای رئيس‌جمهور» در راستای ترخيص كالاهای غير مجاز و ممانعت از سفر شهیندخت مولاوردی، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده متهم کرد. باوجود تکذیب این اتهام از سوی آقای فریدون و خانم مولاوردی، کریمی قدوسی اعلام کرد مستندات این موارد تقلید صدا در اختیار ۵۰ تا ۶۰ نماینده قرار دارد.

محمد باقرنوبخت، سخنگوی دولت ایران، روز سه‌شنبه از انتقادهای برخی رسانه‌ها علیه دولت گلایه کرده و گفته بود: فقط حسین فریدون مشمول عنایات برخی منتقدین نیست، بلکه همه ما در دولت مشمول این عنایات هستیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند