انتقاد مقامهای اتحادیه اروپا از واکنش دولت ترکیه به کودتای نافرجام

انتقاد مقامهای اتحادیه اروپا از واکنش دولت ترکیه به کودتای نافرجام
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه ای از اقدام دولت مبنی بر برقراری وضعیت اضطراری در کشور دفاع کرد و به طور تلویحی گفت که ممکن است وضعیت فوق العاده جاری، تمدید…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه ای از اقدام دولت مبنی بر برقراری وضعیت اضطراری در کشور دفاع کرد و به طور تلویحی گفت که ممکن است وضعیت فوق العاده جاری، تمدید شود.

در پی وقوع کودتای نافرجام گروهی در ارتش ترکیه، رجب طیب اردوغان وضعیت فوق العاده اعلام کرد و موج گسترده ای از بازداشت مقامهای نظامی و غیرنظامی آغاز شد.

آقای اردوغان در مصاحبه با خبرنگاران خبرگزاری رویترز گفت: «همان طور که می دانید فرانسه وضعیت فوق العاده را در ابتدا برای سه ماه وضع کرد اما آن را برای سه ماه دیگر تمدید کرد. بنابراین هیچ مانعی بر سر راه تمدید کردن وضعیت فوق العاده وجود ندارد. این وضعیت فوق العاده در حال حاضر برای سه ماه است اما بعد از سه ماه می توانیم درخواست تمدید آن را ارائه کنیم.»

همزمان، مقامهای اتحادیه اروپا نسبت به اقدامات دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی که با یوهانس هان، کمیسر اتحادیه اروپا منتشر کرده گفته است که نگران برقراری وضعیت فوق العاده در ترکیه است و از دولت این کشور خواسته است که به حاکمیت قانون، عدالت و آزادی احترام بگذارد.

وضعیت فوق العاده دست مقامهای سیاسی و امنیتی ترکیه را برای بازداشت مظنونان باز می گذارد و همین مساله باعث شده است که مخالفان آقای اردوغان اقدامات دولت او را سرکوب مخالفان و انتقام گیری از آنها تلقی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هاکان شوکور، ستاره فوتبال ترکیه زندگی در غربت را با رانندگی تاکسی می‌گذراند

رئیس جمهوری ترکیه: وضعیت اضطراری در کشور ممکن است تمدید شود

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد