دادگاه تجدیدنظر کویت حکم اعدام یک شهروند خود به اتهام جاسوسی برای ایران را تائید کرد

دادگاه تجدیدنظر کویت حکم اعدام یک شهروند خود به اتهام جاسوسی برای ایران را تائید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادگاه تجدیدنظر کویت روز پنجشنبه ۲۱ ژوئیه، حکم اعدام عبدالهادی علی، شهروند شیعه کویتی عضو حزب‌الله را به اتهام جاسوسی برای ایران و تلاش برای طراحی حمله در خاک این کشور، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حکم دادگاه تجدیدنظر، آقای علی به عنوان عضو حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۶ و مغز متفکر یک گروه ۲۶ نفره – که حملاتی را برای اجرا در این امیرنشین سازماندهی کرده بود- معرفی شده است.

نام یک شهروند ایرانی هم در این پرونده حضور دارد که در دادگاه بدوی غیابا به اعدام محکوم شده است. دادگاه تجدیدنظر به دلیل غیابی بودن مرحله اول محاکمه درباره این فرد و دو متهم فراری کویتی دیگر – که به حبس ابد محکوم شده اند- به پرونده آن‌ها وارد نشده است.

Kuwaiti court upholds death sentence for member of alleged Iran spy cell https://t.co/nq70OxiCtU

— Reuters Iran (@ReutersIran) July 21, 2016

یازده عضو دیگر این گروه به حبس ابد، ۲ تا ۵ سال زندان و پرداخت جزای نقدی معادل ۵هزار دینار کویت محکوم شده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۱ عضو دیگر این شبکه تبرئه شده اند.

دادگاه بدوی کویت، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ این گروه را به اتهام جذب شیعیان کویت و اعزام آن‌ها به لبنان برای فراگیری تعلیمات نظامی از سوی حزب‌الله محاکمه کرده بود. در کیفرخواست عبدالهادی علی، وی به داشتن رابطه با یکی از اعضای سفارت ایران در کویت و سفر به این کشور و ارتباط با سپاه پاسداران متهم شده بود.

دولت کویت در ماه اوت سال ۲۰۱۵ شناسایی و انحلال این شبکه را اعلام کرد. مقام‌های امنیتی کویت در آن زمان از کشف ۱۴۴ کیلوگرم ماده منفجره تی‌ان‌تی و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات خبر دادند. ایران و حزب‌الله لبنان هرگونه ارتباط با این گروه و اعضای آن را تکذیب کرده اند.

شیعیان، ۱/۳ جمعیت یک میلیون و سیصدهزار نفری کویت را تشکیل می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امپراتوری سریال‌های تلویزیونی ترکیه از عربستان تا شیلی

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است