اردوغان با اعلام وضعیت اضطراری: نیروهای مسلح از ویروس ها پاکسازی خواهد شد

اردوغان با اعلام وضعیت اضطراری: نیروهای مسلح از ویروس ها پاکسازی خواهد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که از کودتاگران و حامیانشان بعنوان خائنین نام می برد با اعلام سه ماه وضعیت اضطراری گفت که نیروهای مسلح از «ویروس ها» پاکسازی خواهد…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که از کودتاگران و حامیانشان بعنوان خائنین نام می برد با اعلام سه ماه وضعیت اضطراری گفت که نیروهای مسلح از «ویروس ها» پاکسازی خواهد شد.

ده ها هزار نفر بدنبال کودتای نافرجام در ترکیه بازداشت یا از کار برکنار شده اند.

بی تردید در کشور و جامعه فعلی ترکیه گروهی موافق و گروه دیگر مخالف برقراری وضعیت اضطراری هستند.

حسن طیار، ساکن آنکارا، پایتخت ترکیه از مخالفان برقراری وضعیت اضطراری است. وی می گوید:«اعلام وضعیت اضطراری کمکی به بهتر شدن اوضاع در کشوری که در آن از آزادی محروم هستیم، نمی کند. آزادی ها کمتر و بر شدت سلطه افزوده خواهد شد. اعلام وضعیت اضطراری مانعی در برابر آگاهی های جمعی است اما مردم برای آزادی خود خواهند جنگید.»

محمد یوچل از آنکارا اما موافق برقراری وضعیت اضطراری است. او می گوید:«آنچه اتفاق افتاد صرف نظر از این که ما حامی یا مخالف حزب حاکم باشیم یا نه، اتفاق بسیار نادرستی بود. کودتا اشتباه بود و در اسرع وقت باید اصلاح شود و آنهایی که دست به این کودتا زدند باید در اسرع وقت کنار زده شوند.»

آنچه از منظر قدرت های جهانی و اغلب همسایگان ترکیه حائز اهمیت است، حاکمیت دموکراسی و قانون و پابرجایی امنیت و ثبات در ترکیه است.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان احترام به حاکمیت قانون، دوری از تمایلات سیاسی در اقدامات پس از کودتا و لغو وضعیت اضطراری در اولین فرصت ممکن را اولویت هایی خوانده است که دولت ترکیه می بایست مدنظر داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواداران رئیس جمهوری ترکیه: اردوغان صاحب اختیار ماست

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟