توقف فعالیتهای شرکت اوبر در مجارستان

توقف فعالیتهای شرکت اوبر در مجارستان
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت اوبر از ۲۴ ژوئیه سال جاری فعالیتهای خود را در مجارستان متوقف می کند.

آگهی

شرکت اوبر از ۲۴ ژوئیه سال جاری فعالیتهای خود را در مجارستان متوقف می کند. این تصمیم درپی تصویب قانونی اتخاذ شده که استفاده از خودروهای شخصی برای اهداف تجاری در این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

روب کازام، مدیر اوبر در منطقه اروپای مرکزی گفت: «مستقیما فعالیتهای ما ممنوع اعلام نشده اما ادامه کار ما عملا غیرممکن شده و متاسفانه ما را به توقف فعالیتها مجبور کرده است. این خدماتی است که در ۲۱ کشور عضو اتحادیه اروپا در اختیار مردم است و امروز تنها در مجارستان است که کارکرد آن ممنوع می شود. امیدواریم تغییراتی صورت گیرد در این صورت کار خود را از سر خواهیم گرفت.»

در مجارستان همانند اکثر کشورها رانندگان تاکسی به عملکرد کمپانی اوبر اعتراض دارند و فعالیتهای آنرا برخلاف قوانین رقابتهای تجاری بازرگانی ارزیابی می کنند.

یک راننده تاکسی می گوید: «از این موضوع خوشحال هستم. آنها پول ما را می گرفتند. فعالیت آنها غیرقانونی و نادرست است. بنابراین اتفاقی نیست که جلوی کار آنها گرفته شده است.»

در مجارستان هزار و ۲۰۰ راننده برای شرکت اوبر کار می کردند. این کمپانی می گوید تعداد مشتریانش در این کشور به رقم ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

یک کارشناس متخصص تجارت الکترونیکی درباره توقف فعالیتهای اوبر در مجارستان می گوید: «این فرصتی بود تا با این نوآوری به توسعه و گسترش فعالیتها از جمله متحول کردن قوانین بپردازیم. اگر انتظار این توسعه طی سالهای آینده را داریم باید گفت امور به سرعت تغییر می کنند و وضعیت متفاوت خواهد بود.»

آندرا هایاگوس، خبرنگار یورونیوز در بوداپست گفت: «بسیاری از خارجی ها در مجارستان از اوبر استفاده می کردند. اکنون باید پرسید آیا این تحول بر روی بخش گردشگری تاثیر خواهد داشت؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد