گسترش تظاهرات معترضان به خشونتهای پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان

گسترش تظاهرات معترضان به خشونتهای پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تظاهرات بر ضد پلیس آمریکا در پی کشته شدن دو مرد سیاهپوست توسط پلیس به شهرهای مختلف این کشور گسترش یافت.

آگهی

تظاهرات بر ضد پلیس آمریکا در پی کشته شدن دو مرد سیاهپوست توسط پلیس به شهرهای مختلف این کشور گسترش یافت. در جریان این اعتراضات دست کم ۱۹۸ نفر در شهرهای نیویورک، شیکاگو، سینت پال و باتون روژ بازداشت شدند.

بنا به گزارشها، دی ری مککسون، یکی از فعالان سرشناس جنبش «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» نیز در میان بازداشت شدگان در باتون روژ در ایالت لوئیزیانا است.

DeRay Mckesson, a leader of the Black Lives Matter movement, was arrested Saturday night https://t.co/ivOkmykIxrpic.twitter.com/ySy1kDGlLt

— The New York Times (@nytimes) July 10, 2016

در شهر سینت پال در ایالت مینه سوتا صدها تن از تظاهرکنندگان به مدت سه ساعت مسیر رفت و آمد در یکی از تقاطع های بزرگراهی این شهر را مسدود کردند. در جریان درگیری با پلیس چند تن از این تظاهرکنندگان دستگیر شدند.

A demonstration in St. Paul against the police shooting of Philando Castile turned tense https://t.co/G5rBzBHVXzpic.twitter.com/6uUsW2NEnJ

— The New York Times (@nytimes) July 10, 2016

تظاهرات شنبه شب در شهرهای آمریکا در حالی برگزار شد که پس از تیراندازی در جریان راهپیمایی پنجشنبه گذشته در شهر دالاس، نگرانی از نحوه تامین امنیت این تجمعات و راهپیمایی ها افزایش یافته است.

از سوی دیگر مردم در دالاس با نثار گل در برابر اداره پلیس این شهر به پنج افسر پلیس که پنجشنبه گذشته در جریان تظاهرات بر ضد خشونتهای پلیس کشته شدند، ادای احترام کردند.

Dallas shooting: police memorial grows for the victims – in pictures https://t.co/V1zoKD2F1V

— The Guardian (@guardian) July 10, 2016

آیرا کارتر، یکی از ماموران اداره پلیس دالاس می گوید: «ما رابطه کاری خوبی با جامعه ساهپوستان داریم. این رابطه در سطح عالی نیست اما ما تلاش می کنیم دریابیم به چه کسی خدمت می کنیم و شهروندان هم اینجا عشق و حمایتشان را نسبت به ما ابراز می کنند.»

تظاهرات پنجشنبه شب در دالاس به دنبال تیراندازی یک تک تیرانداز به سوی افسران پلیس به خشونت کشیده شد. در این حادثه در مجموع ۱۴ نفر مورد اصابت گلوله های این تک تیرانداز قرار گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس دالاس هشدار امنیتی دریافت کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟