جام ملتها؛ فرانسه با شکست آلمان طلسم ۵۸ سال ناکامی را شکست

جام ملتها؛ فرانسه با شکست آلمان طلسم ۵۸ سال ناکامی را شکست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه ۲ آلمان ۰ به برنامه یورو ۲۰۱۶ خوش آمدید.

آگهی

فرانسه ۲ آلمان ۰

به برنامه یورو ۲۰۱۶ خوش آمدید. آبی پوشان فرانسه طلسم را شکستند و بعد از ۵۸ سال موفق شدند در یک بازی رسمی و آنهم در مرحله نیمه پایانی جام ملتهای اروپا آلمان را مغلوب کنند. فرانسویها به این ترتیب به سومین فینال اروپایی می رسد که البته دو فینال قبلی را از آن خود کرده است.

در استادیوم ولودروم مارسی آلمان و فرانسه در مرحله نیمه پایانی به مصاف هم رفتند و با اینکه آلمانها در مجموع در نیمه اول بر بازی مسلط بودند اما نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند و در دقایق اضافی نیمه اول شواینی یک پنالتی به فرانسه اهدا کرد تا گریزمن فرانسه را یک بر صفر پیش بیندازد. در نیمه دوم فرانسویها بازی را تهاجمی آغاز کردند اما نتوانستند گلی به ثمر برسانند و آنتوان گریزمن در توپ برگشتی مانویل نوئر گل دوم را برای فرانسه به ثمر رساند تا آبی ها در خانه پس از کمتر از شش دهه بتوانند سرانجام آلمان را شکست دهند و به سومین فینال جام ملتهای اروپا راه یافتند.

در این بازی آنتوان گریزمن ستاره میدان شد. او با شش گل زده تاکنون آقای گل این جام ملتهای اروپا است.

Euro 2016 Fra-Ger

کریستیانو رونالدو این جام ملتها را با عملکردی معمولی آغاز کرد اما اندک اندک تبدیل به همان ستاره رئال مادرید شد. دوگل به مجارستان که باعث عدم حذف پرتغال از یورو شد و گل زیبای او به ولز در مرحله نیمه پایانی که باعث شد با ۹ گل با رکورد میشل پلاتینی برابری کند. کریس ۳۲ ساله شاید نهایتا بهترین بازیکن این جام ملتها باشد.

این یورو شاید محل رکوردزنی برای رونالدو باشد. او تبدیل به بازیکنی شد که بیشترین حضور را در تیم ملی پرتغال داشته است، رکوردی که پیشتر در اختیار لوییز فیگو بود. همچنین با بیست بازی ملی در جام ملتهای اروپا با رکورد ادوین فن درسار و لیلیان تورام برابری کرد.

تنها یک بازی فینال تا پایان این جام ملتها مانده است. در پنجاه بازی اخیر جذابترین بازی و کسل کننده ترین بازی را برایتان انتخاب کرده ایم. به هر ترتیب بازی مجارستان و پرتغال که با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید زیباترین و جذابترین بازی این جام بوده است و مصاف نیمه نهایی بین ایتالیا و آلمان در مرحله یک چهارم پایانی هرچند از حساسیت بالایی برخوردار بود اما بسیار کسل کننده بود. بازی در ۱۲۰ دقیقه یک بر یک به پایان رسید و ضربات پنالتی باعث صعود آلمان به نیمه پایانی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس