نخست وزیر آینده بریتانیا یک زن خواهد بود

نخست وزیر آینده بریتانیا یک زن خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«ترزا می» و «آندریا لدسام» با کنار زدن «مایکل گوو» در دومین مرحله رای گیری برای انتخاب رهبر جدید حزب حاکم محافظه کار بریتانیا، برای رای گیری نهایی و جانشینی دیوید کامرون، نخست وزیر مستعفی این کشور آما

آگهی

«ترزا می» و «آندریا لدسام» با کنار زدن «مایکل گوو» در دومین مرحله رای گیری برای انتخاب رهبر جدید حزب حاکم محافظه کار بریتانیا، برای رای گیری نهایی و جانشینی دیوید کامرون، نخست وزیر مستعفی این کشور آماده می شوند.

ترزا می که ۵۹ سال دارد، بمدت ۶ سال در دوره نخست وزیری دیوید کامرون، سمت وزارت کشور بریتانیا را در اختیار داشته است. او از حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود اما در مبارزات همه پرسی بریتانیا به هیچ کمپینی نپیوست. او در مرحله دوم ۱۹۹ رای به دست آورد.

آندریا لدسام، از دیگر چهره های حزب محافظه کار و وزیر انرژی بریتانیا است و از حمایت بوریس جانسون، شهردار سابق لندن برخوردار است که خود از نامزدی پست ریاست حزب محافظه کار منصرف شد. او در این مرحله حمایت ۸۴ نمانیده حزب را به دست آورد. بدین ترتیب خانم می با کسب تعداد قابل توجهی از آرا، پیشتاز است.

با راه یافتن ترزا می و آندریا لدسام به مرحله نهایی، بریتانیا برای دومین بار در تاریخ پس از مارگارت تاچر، نخست وزیر زن خواهد داشت.

مرحله نهایی انتخابات حزب محافظه کار روز ٩ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار می شود و پیروز این رقابت، نخست وزیر آینده بریتانیا خواهد بود.

در پی همه پرسی اخیر در بریتانیا و رای اکثریت به خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون که طرفدار ادامه عضویت کشورش در این اتحادیه بود، از سمت خود استعفا و اعلام کرد که تا تعیین نخست وزیر آینده در انتخابات داخلی حزب حاکم محافظه کار، در این سمت انجام وظیفه خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز مرحله دوم رای گیری برای انتخاب جانشین دیوید کامرون

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟