نخست وزیر کانادا در رژۀ افتخار دگرباشان جنسی شرکت کرد

نخست وزیر کانادا در رژۀ افتخار دگرباشان جنسی شرکت کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز یکشنبه در رژۀ افتخار دگرباشان جنسی در تورونتو شرکت کرد.

آگهی

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز یکشنبه در رژۀ افتخار دگرباشان جنسی در تورونتو شرکت کرد. در رژۀ امسال هزاران نفر با پرچم های رنگین کمانی خیابان های تورونتو را پر کرده بودند.

این نخستین باریست که یک رئیس دولت کانادایی در رژۀ افتخار دگرباشان جنسی در این کشور شرکت می کند. حضور وی با استقبال زیاد از سوی رژه روندگان همراه بود. وی سال گذشته نیز در این رژه شرکت کرده بود اما در آن هنگام هنوز رهبر حزب لیبرال بود و به عنوان نخست وزیر کانادا انتخاب نشده بود.

در طول مسیر این رژه، نخست وزیر کانادا با بسیاری از شرکت کنندگان دست داد و عکس های سلفی گرفت. حضور وی در این مراسم با بازخورد وسیعی در شبکه های اجتماعی همراه بود.

رژۀ افتخار دگرباشان جنسی راس ساعت ۱۵ به وقت محلی با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان باشگاه دگرباشان جنسی در اورلاندو متوقف شد و دوباره به راه خود ادامه داد.

به گفتۀ برگزار کنندگان این مراسم، بیش از یک میلیون نفر در رژۀ تورنتو شرکت کرده بودند. کاتلین اوی وین، رئیس دولت محلی آنتاریو که خود نیز یک دگرباش جنسی است در کنار نخست وزیر کانادا در این مراسم حضور یافته بود.

Today, I am proud of my country and my prime minister. I am proud to be Canadian. #Canada #iamcanadian #canadian #pride #pridetoronto #pride2016 #prideparade #thesix #primeminister #justintrudeau #trudeau #trudeaumania #equality #proud #ohcanada #respect #peace #stopthehate #sharethelove #meanwhileincanada #prideTO

A video posted by Roxana D (@roxiedasu) on Jul 3, 2016 at 11:39am PDT

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد