تجمع بنگلادشی ها برای گرامیداشت قربانیان گروگان گیری در شهر داکا

تجمع بنگلادشی ها برای گرامیداشت قربانیان گروگان گیری در شهر داکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با گذشت سه روز از گروگانگیری در رستورانی در داکا، پایتخت بنگلادش که منجر به مرگ دست کم۲۰ نفر شد، مراسم گرامیداشتی برای یاد قربانیان این حملۀ تروریستی در میدان شاهباغ این شهر برگزار…

آگهی

با گذشت سه روز از گروگانگیری در رستورانی در داکا، پایتخت بنگلادش که منجر به مرگ دست کم۲۰ نفر شد، مراسم گرامیداشتی برای یاد قربانیان این حملۀ تروریستی در میدان شاهباغ این شهر برگزار شد.

در این گروگانگیری افرادی از کشورهای ایتالیا، ژاپن، هند و آمریکا کشته شده اند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اما پلیس بنگلادش می گوید، مهاجمان مسلح افرادی از همین کشور بوده اند.

کوشی کبیر، مددکار اجتماعی است و در این مراسم شرکت کرده است. او می گوید: «این نوع حملات آنهم در اماکن عمومی و علیه غیرنظامیان بی گناهی که بیشتر آنها مهمان کشور ما بودند غیرقابل قبول است.»

یک شهروند ژاپنی ساکن داکا نیز می گوید: «این اتفاق دیگر نباید بیافتد، ما بنگلادشی ها و ساکنان این کشور باید برای متوقف کردن چنین حملات و محافظت از یکدیگر تلاش کنیم. ما دیگر نمی خواهیم شاهد چنین حوادثی باشیم.»

علاوه بر گروگان ها، دو نیروی پلیس و شش نفر از مهاجمان مسلح نیز در این رستوران که در محلۀ دیپلماتیک داکا قرار دارد، کشته شدند. پلیس پس از چند ساعت تلاش موفق شد ۱۳ گروگان را نجات بدهد.

به گفتۀ پلیس این شهر، بیشتر گروگانها شامگاه جمعه و در ساعات اولیۀ این گروگانگیری توسط هفت مهاجم با استفاده از سلاح سرد به قتل رسیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت متهم پرونده گروگانگیری مرگبار اسلام‌گرایان در بنگلادش به اعدام محکوم شدند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند