وزیر کار: آمارهای تکان‌دهنده‌ای از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، راهکار، تقویت مساجد است

وزیر کار: آمارهای تکان‌دهنده‌ای از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، راهکار، تقویت مساجد است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر کار ایران می‌گوید مشکلات اقتصادی، دیر یا زود حل شدنی است، اما باید برای جلوگیری از فروپاشی اخلاقی جامعه تلاش جدی کرد؛ زیرا هر روز آمارهای تکان دهنده‌ای از افزایش آسیب‌های اجتماعی به گوش می‌رسد.

به گزارش وب‌سایت وزارت کار، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با طلاب حوزه علمیه تهران ضمن اعلام این موضوع بر ضرورت تقویت نقش مساجد در مناسبات اجتماعی به عنوان یک راهکار تاکید کرد.

وزیر کار با بیان اینکه باید بهزیستی را به مساجد گره بزنیم، گفت: وزارت کار با راه‌اندازی «بهزیستی مساجد» در اندیشه کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر، بزهکاری و طلاق در جامعه است.

علی ربیعی افزود: در گذشته مردم با رجوع به مساجد مشکلات خود را حل می‌کردند به این منظور دولت در نظر دارد با کمک سازمان بهزیستی، مساجد را به مهم ترین کارکرد زندگی اجتماعی مردم در عصر جدید تبدیل کند.

وی گفت: دولت در نظر دارد با کمک سازمان بهزیستی مراکز مشاوره برای ازدواج، طلاق و رسیدگی به نیازمندان را در مساجد مستقر کند تا مردم بتوانند به کمک دولت در مساجد مشکلات شان را حل کنند. همینطور استقرار روانشناس و مددکار در مساجد و ساماندهی برنامه‌های اجتماعی و مددکاری در مساجد، از مهمترین برنامه‌های وزارت کار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

ربیعی با بیان اینکه راهبرد دولت یازدهم، استفاده از ظرفیت روحانیت و مساجد به منظور صیانت از امنیت اجتماعی، روانی و جسمی مردم است گفت: استقرار طرح کاهش آسیب اجتماعی در مساجد به دلیل پیوند مردم با این نهاد دینی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها موجب افزایش بهره‌وری برنامه‌ها می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در دو دهه گذشته با روند رو به افزایش آسیب‌های اجتماعی روبرو بوده است. افزایش پرشتاب آسیب‌های اجتماعی، در آمارهای رسمی از افزایش بیکاری، اعتیاد، خودکشی، حاشیه‌نشینی، فقر، افسردگی و مهاجرت نیز به خوبی آشکار می‌شود.

ماه گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در صحن علنی مجلس گفت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در جلسه‌ای با حضور آقای رحمانی فضلی گفته‌ است که جمهوری اسلامی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع آنها۲۰ سال عقب است. وی الویت‌های رهبر جمهوری اسلامی برای مقابله با معضلات اجتماعی را به ترتیب مبارزه با مواد مخدر و رفع معضل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مبارزه با بزهکاری و مسائل مربوط به موارد خاص و بحرانی ذکر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود