جانشین دیوید کامرون چه کسی خواهد شد؟

جانشین دیوید کامرون چه کسی خواهد شد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آقای کامرون پس از اعلام نتیجه همه پرسی ۲۳ ژوئن اعلام کرد که تا پیش از ماه اکتبر که کنفرانس سالانه حزب محافظه کار برگزار می شود از سمت خود استعفا خواهد کرد اما چه کسی جانشین او خواهد شد؟ در میان محافظه

آگهی

آقای کامرون پس از اعلام نتیجه همه پرسی ۲۳ ژوئن اعلام کرد که تا پیش از ماه اکتبر که کنفرانس سالانه حزب محافظه کار برگزار می شود از سمت خود استعفا خواهد کرد اما چه کسی جانشین او خواهد شد؟

در میان محافظه کارانی که به عنوان جانشینان احتمالی دیوید کامرون از آنها نام برده می شد، دو تن از جمله ترزا می، وزیر کشور و مایکل گوو، وزیر دادگستری بریتانیا نامزدی خود را برای جانشینی دیوید کامرون اعلام کردند.
این در حالیست که تا پیش از این از بوریس جانسون، شهر دار سابق لندن به عنوان بخت اول جانشینی آقای کامرون یاد می شد. آقای جانسون اما بر خلاف پیش بینی ها در آخرین لحظه اعلام کرد که برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا نامزد نمی شود.

مایکل گوو، منتقد جدی اتحادیه اروپا

مایکل گوو، وزیر دادگستری بریتانیا تا پیش از این قرار بود از حامیان بوریس جانسون باشد اما روز پنجشنبه اعلام کرد که در رقابت برای رهبری حزب محافظه کار بریتانیا شرکت خواهد کرد. آقای گوو یکی از چهره های اصلی طرفدار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

او پیشتر طی سخنانی ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا گفته بود: «رهبران اروپایی ایدئولوژی را جلوتر از امنیت قرار داده اند. آنها با تعریف پروژه هایی همچون پول واحد و منطقه شنگن انعطاف این قاره را تضعیف کرده اند.»

ترزا می، سیاستمداری زیرک و طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا

ترزا می که از سال ۲۰۱۰ میلادی وزیر کشور بریتانیا است نیز از نامزدی خود برای جانشینی دیوید کامرون خبر داده است. او از موافقان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود اما در مبارزات پیش از همه پرسی چندان فعال نبود و با هیچ کارزای همراه نشد.

آناند منون، استاد علوم سیاسی اروپا او را یکی از زیرک ترین چهره های حزب محافظه کار می داند و می گوید: «او هرگز بر این نکته که خواهان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا است، تاکید نکرده و به عاقلانه ترین شکل ممکن رفتار کرده است. او در واقع طوری عمل کرده که در هر دو طرف هم در بین هواداران ماندن و هم خروج بریتانیا محبوبیت دارد.»

ترزا می ۶۰ سال دارد. او از طبقه متوسط است و در مدرسه دولتی تحصیل کرده است. او پیشتر طی سخنانی در وست مینستر گفته بود که دولت باید نظر همه مردم و طبقات جامعه را در نظر بگیرد و دولت تنها متعلق به یک گروه یا طبقه خاص نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

یک نظرسنجی: اکثر بریتانیایی‌ها اکنون موافق پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا هستند