غارت فروشگاهها و تظاهرات در ونزوئلا چهار کشته برجای گذاشته است

غارت فروشگاهها و تظاهرات در ونزوئلا چهار کشته برجای گذاشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز چهارشنبه و با مرگ یک نفر دیگر در جریان حمله به فروشگاههای مواد غذایی و اعتراضات ضد دولتی در شهر گومانا در ونزوئلا، شمار کشته شدگان در این کشور به چهار نفر…

آگهی

روز چهارشنبه و با مرگ یک نفر دیگر در جریان حمله به فروشگاههای مواد غذایی و اعتراضات ضد دولتی در شهر گومانا در ونزوئلا، شمار کشته شدگان در این کشور به چهار نفر رسید. منابع غیررسمی تعداد کشته شدگان را بیشتر از این رقم عنوان می کنند.

پلیس همچنین در این شهر دست کم ۴۰۰ نفر را که با هجوم به فروشگاهها اقدام به سرقت مواد غذایی کرده بودند دستگیر کرد. طی هفته های گذشته مخالفان تظاهرات متعددی را در اعتراض به کمبود مواد غذایی در این کشور با نام «تظاهرات گرسنگان» براه انداخته اند.

این اعتراض ها به دولت و همچنین هجوم مردم به فروشگاهها طی هفته های اخیر و در پی کمبود مواد غذایی افزایش یافته است. مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند اما رئیس جمهوری ونزوئلا با خائن خواندن مخالفان خود، وضعیت اضطراری در این کشور اعلام کرده است.

دارو نیز از دیگر اقلامی است که به سختی در دسترس قرار دارد و قطع مکرر و طولانی برق از دیگر مشکلاتی است که شهروندان ونزوئلا با آن روبرو هستند.

ونزوئلا با کاهش درآمد و گرانی زیاد مواد غذایی روبروست و نیکلاس مادورو مخالفان خود را متهم می کند که با براه انداختن یک «جنگ اقتصادی» علیه وی درصدد کودتا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

آوارگان جنگ غزه برای زنده ماندن و به دست آوردن غذا مبارزه می‌کنند

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند