برگزاری بازیهای باستانی نمئا در آستانۀ المپیک ریو

برگزاری بازیهای باستانی نمئا در آستانۀ المپیک ریو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمتر از دو ماه مانده به بازیهای تابستانی المپیک ریودوژانیرو، امسال نیز صدها نفر از نقاط مختلف در یونان گرد هم آمدند تا ششمین دوره ورزش های باستانی نمئا را بویژه در رشته دو میدانی بازسازی…

آگهی

کمتر از دو ماه مانده به بازیهای تابستانی المپیک ریودوژانیرو، امسال نیز صدها نفر از نقاط مختلف در یونان گرد هم آمدند تا ششمین دوره ورزش های باستانی نمئا را بویژه در رشته دو میدانی بازسازی کنند.

طراح بازسازی مسابقات نمئا که اولین بار ۵۷۳ سال پیش از میلاد مسیح انجام شده است، پروفسور استفن میلر، استاد باستان شناسی کلاسیک دانشگاه برکلی است.

وی در مورد این بازیها می گوید: « افراد در اینجا از طریق ارتباط با هم و تماس پاهایشان با زمینی که به تاریخ باستان تعلق دارد، در مورد خودشان و تاریخ شان چیزهایی را یاد می گیرند. مردم محلی و صدها داوطلب به احیای این مسابقات کمک می کنند.»

استفن میلر احیای بازیهای نمئا را که یکی از مسابقات چهارگانه یونان باستان بوده از سال ۱۹۷۳آغاز کرد اما اولین دور این بازیها سرانجام در سال 1996 برگزار شد.

بازیهای نمئا امسال نیز در یک ورزشگاه باستانی ۲۳۰۰ ساله در نزدیکی معبد زئوس برگزار شد.

جوان ترین شرکت کننده این مسابقات باستانی پنج سال دارد و مسن ترین آنها نیز ۸۹ ساله است و شرکت کنندگان همگی لباس های یونان باستان را بر تن دارند.

المپیک ریودوژانیرو روز پنجم اوت آغاز می شود و تا بیست و یکم این ماه ادامه خواهد داشت. استفن میلر می گوید بازیهای نمئا دروازۀ ورود به بازیهای المپیک بوده و درهای این ورزشگاه باستانی اینک به روی همه باز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پنجاهمین رژه سالانه هالووین نیویورک

مخالفت سازمان ملل با تصمیم فرانسه در منع حجاب برای ورزشکارانش در المپیک پاریس

چگونه کشتی‌گیران کنگویی با طلسم و جادو حریفان خود را در مبارزات «وودو» شکست می‌دهند؟