تیراندازی در اورلاندو؛ آمریکایی ها در شوک فرو رفته اند

تیراندازی در اورلاندو؛ آمریکایی ها در شوک فرو رفته اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیراندازی در باشگاه شبانه دگرباشان جنسی در اورلاندو و قتل ۵۰ نفر، آمریکا را در شوک فرو برده است.

آگهی

تیراندازی در باشگاه شبانه دگرباشان جنسی در اورلاندو و قتل ۵۰ نفر، آمریکا را در شوک فرو برده است. دست کم ۵۳ نفر نیز مجروح شده اند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش می شود.

خانواده های بسیاری، از سرنوشت بستگان خود بی خبرند و در برابر بیمارستانهایی که این مجروحان به آنجا منتقل شده اند، تجمع کرده اند. به گفتۀ شهردار اورلاندو، ۳۹ نفر در داخل این باشگاه، دو نفر در جلوی در ورودی و ۹ نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

مادر یکی از حاضران در این باشگاه می گوید: «پسرم با دوست پسرش در این باشگاه بودند. می دانم که دوست پسرش از چند ناحیه مورد اصابت قرار گرفته و الآن در بخش مراقبت های ویژه است اما از پسرم هیچ خبری ندارم و هیچکس هم نمی تواند به من اطلاعات در این زمینه بدهد.»

مادر دیگری نیز می گوید: «هیچ چیز نمی دانم و به ما هم چیزی نمی گویند. دخترم به من تلفن زد و گفت که از ناحیه بازو گلوله خورده است، ترسیده بود و فریاد می زد. بیشتر از این خبری از او ندارم.»

پدر عمر میر صدیق متین عامل این تیراندازی ارتباط پسر خود با داعش را رد کرده و می گوید چند هفته پیش فرزندش از دیدن دو دگرباش جنسی که در میامی همدیگر را در ملاء عام می بوسیدند، خشمگین شده بود. داعش نیز در پایگاه خبری خود مسئولیت این تیراندازی را به عهده گرفته و عمر متین را یکی از جنگجویان خود معرفی کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا ضمن ابراز همدردی با قربانیان این تیراندازی دستور داده است تا روز پنجشنبه پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته درآید. در مکانهایی مانند کلیساها یکشنبه شب مراسم دعا برای قربانیان برگزار شد اما پلیس نسبت به احتمال حمله به چنین تجمعاتی هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند