ادامه تنش در ونزوئلا بر سر برگزاری همه پرسی برای برکناری مادورو

ادامه تنش در ونزوئلا بر سر برگزاری همه پرسی برای برکناری مادورو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شماری از نمایندگان مخالف دولت ونزوئلا روز پنجشنبه در کاراکاس، پایتخت هدف حمله هواداران نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری قرار گرفتند.

آگهی

شماری از نمایندگان مخالف دولت ونزوئلا روز پنجشنبه در کاراکاس، پایتخت هدف حمله هواداران نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حادثه زمانی روی داد که آنها درصدد ورود به ساختمان شورای ملی انتخابات بودند تا برای تسریع روند رسیدگی به خواسته شان مبنی بر برگزاری همه پرسی برای برکناری نیکلاس مادورو، مسئولان این نهاد را وادار به ارائه پاسخی روشن کنند. در پی آن یکی از مقام های گارد ملی به آنها دستور داد تا به سمت شبه نظامیان وابسته به دولت بروند.

مخالفان شورای ملی انتخابات را متهم می کنند که روند برگزاری همه پرسی را به تاخیر می اندازد. خولیو بورجس، رئیس جناح مخالفان دولت در پارلمان که در جریان این درگیری مصدوم شده با تایید این موضوع گفت: «ما مثل تمام مردم ونزوئلا به شیوه ای آرام خواهان آنیم که صدایمان شنیده شود. اما آنها ما را نمی پذیرند و خود را فراتر از قانون اساسی و مردم می پندارند…همه ما چیزی را می خواهیم که در ماده ۷۲ قانون اساسی آمده است؛ حق برپایی همه پرسی.»

از سوی دیگر صدها تن از دانشجویان مخالف دولت که قصد داشتند خود را به ساختمان شورای ملی انتخابات برسانند با پلیس درگیر شدند.

Photo slideshow: Today's protests in Venezuela https://t.co/ZshbXhkYnmpic.twitter.com/CvqhYwWf8A

— @ReutersVzla (@ReutersVzla) June 9, 2016

ونزوئلا از ماه ها پیش به دلیل افت شدید قیمت نفت با بحران اقتصادی جدی روبروست. این موضوع نارضایتی گسترده را در کشور به همراه داشته است.

Against the odds, Venezuela has met its debt repayments https://t.co/TJZIsBrFNzpic.twitter.com/PAeL8CHUyG

— Financial Times (@FT) June 9, 2016

(“There’s no food”) مخالفان برای برگزاری این همه پرسی طوماری با امضای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آماده کرده و از شورای ملی انتخابات خواسته اند تا روند تطبیق امضا ها با هویت امضاکنندگان سرعت یابد. پس از این مرحله، مخالفان باید برای تایید نهایی همه پرسی، چهار میلیون امضا جمع آوری کنند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر نسبت به نقض حقوق بشر و کمبود شدید مواد غذایی در ونزوئلا هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات علیه مادورو در خیابانهای کاراکاس

مخالفان مادورو می گویند تا اجرای همه پرسی امضای طومار را ادامه می دهند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد