یهودیها در بیت المقدس با پرچمهای اسراییل رژه رفتند

یهودیها در بیت المقدس با پرچمهای اسراییل رژه رفتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران اسراییلی روز یکشنبه و همزمان با سالگرد الحاق کامل شهر بیت المقدس به خاک اسراییل با عبور از خیابان های این شهر، مراسم سالانۀ «راهپیمایی و رژۀ پرچمها» را برگزار…

آگهی

هزاران اسراییلی روز یکشنبه و همزمان با سالگرد الحاق کامل شهر بیت المقدس به خاک اسراییل با عبور از خیابان های این شهر، مراسم سالانۀ «راهپیمایی و رژۀ پرچمها» را برگزار کردند.

به گزارش رسانه های چپ گرای اسراییلی در مراسم چهل و نهمین راهپیمایی پرچمها، شرکت کنندگان یهودی سرودهای تهییج آمیز نژادپرستانه با مضمون جنگ میان اسراییلیها و فلسطینیان سردادند.

سازمان غیردولتی «شهر ملت ها» پیش از برگزاری این راهپیمایی، طوماری را به دادگاه عالی اسراییل ارائه کرده بود تا از عبور راهپیمایی کنندگان از بخش شرقی بیت المقدس که بخش قدیمی و منطقۀ فلسطینی نشین این شهر است، جلوگیری شود اما دادگاه این درخواست را رد کرد.

این سازمان چپ گرای اسراییلی سال گذشته نیز طوماری را با همین درخواست به دادگاه عالی اسراییل ارائه کرده بود اما آن درخواست نیز پذیرفته نشد. در عوض دادگاه عالی اسراییل به پلیس دستور داده است که عبور راهپیمایی کنندگان یهودی به مناسبت آغاز ماه رمضان پیش از ساعت ۱۹ شامگاه یکشنبه در محلۀ قدیمی شهر خاتمه یابد.

Court requires Flag Parade marchers to vacate Muslim Qtr by 7:30, obligates Police to ensure residents’ safety. https://t.co/0oEtqzGcEI

— Ir Amim Eng (@IrAmimAlerts) 5 juin 2016

یک یهودی اسراییلی که در این مراسم شرکت کرده است می گوید: «از سال ۱۹۶۷ اورشلیم [بیت المقدس] یک شهر باز است. مسیحی، مسلمان و یهودی قادرند در این شهر در کنار هم زندگی کنند. فکر می کنم حتی فکر اینکه دادگاه عالی بگوید یک یهودی نمی تواند آزادانه از خیابان های این شهر عبور کند مضحک و احمقانه است.»

این مراسم همه ساله و در سالگرد به کنترل گرفتن این شهر در پی جنگ های شش روزه در ماه ژوئن ۱۹۶۷ در بیت المقدس و تحت تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته می شود. از آن هنگام به اینسو روز هفتم ژوئن به «روز اورشلیم» معروف شده و پلیس تعداد شرکت کنندگان در رژۀ پرچم های امسال را که از جمله مراسم برگزار شده به مناسبت این روز است دست کم ۳۰۰۰ نفر عنوان کرده است.

امسال بیش از ۲۰۰۰ نیروی پلیس و ارتش اسراییل برای تامین امنیت این راهپیمایی در خیابان های بیت المقدس مستقر شده بودند. در طول برگزاری راهپیمایی پرچم که به رقص پرچم اسراییل نیز از آن نام می برند، فلسطینی های منطقۀ شرق بیت المقدس اجازۀ خروج و تردد در خیابانها را ندارند.

مراسم راهپیمایی پرچم ها همه ساله به درگیری میان فلسطینی ها و اسراییلی ها در منطقۀ شرق بیت المقدس منجر می شود. سال گذشته و در جریان زدو خورد میان فلسطینیها و اسراییلیها در منطقۀ دروازۀ دمشق ۲۳ فلسطینی و ۱۳ یهودی افراطی دستگیر شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه؛ نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی را به آمریکا لغو کرد