بسته شدن موزه ها در پاریس به دلیل سیل و دلسردی گردشگران

بسته شدن موزه ها در پاریس به دلیل سیل و دلسردی گردشگران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تعطیلی موزه لوور در روز جمعه بدلیل سیل و بیم از آبگرفتگی، گردشگران را دلسرد کرده است.

آگهی

تعطیلی موزه لوور در روز جمعه بدلیل سیل و بیم از آبگرفتگی، گردشگران را دلسرد کرده است. مسئولان پربازدید ترین موزه جهان با بالا آمدن آب رودخانه سن برخی از آثار هنری را به طبقات بالاتر موزه منتقل کردند. ارتفاع آب رودخانه سن روز جمعه به ۶ متر رسید و ممکن است برای ساعاتی در همین ارتفاع باقی بماند. همچنین مجموعه تاریخی و موزه «گراند پله» پاریس هم امروز بسته اعلام شده است.

رکورد ارتفاع آب رودخانه سن با ۸.۶ متر به سال ۱۹۱۰ که شدیدترین سیل پاریس نامیده شده باز می گردد. برونو ژولیار معاون شهردار پاریس گفته است که حتی اگر آب رودخانه سن به انبارهای موزه هم نرسد بطور خودکار وقتی سطح آب از ۵.۵۰ متر بالاتر می رود ما باید آثار هنری را به طبقات بالاتر منتقل کنیم.

گردشگری که از استانبول برای دیدن موزه لوور آمده می گوید: «فردا ما پاریس را ترک می کنیم بنابراین نمی توانیم لوور را ببینیم. شاید بار دیگر، اگر فرصتی برای سفر دوباره پیدا کردیم.»

کارلوس گردشگر مکزیکی هم می گوید: «خوب است که آنها توانستند نقاشی ها را تخلیه کردند اما تاسف بار است که نمی توانیم از موزه امروز بازدید کنیم اما آنها کار درست را انجام دادند.»

دیوید اسمیت گردشگر کانادایی نیز می گوید: «خوب کمی ناامید کننده است اما ما قصد داریم از باستیل بازدید کنیم و جاذبه های دیگر را ببینیم. دیدن لوور واقعا اصلی ترین جاذبه برای ماست اما یک روز دیگر برای بازدید می آییم.»

موزه اورسه دیگر موزه مشهور پاریس تا روز سه شنبه هفته آینده بسته خواهد بود. از سوی دیگر کشتی های توریستی سن مشهور به «بتو موش» نیز به روی گردشگران بسته هستند زیرا با بالا آمدن آب رودخانه سن عبور این کشتی ها از زیر پل ها غیر ممکن شده است.

بالا آمدن آب رودخانه سن تا نزدیکی کمر مجمسه سرباز فرانسوی در جنگ کریمه در پل آلما که در پاریس مشهور است بخوبی به گردشگردان شرایط متفاوت این رود خانه را در روزهای جاری گوشزد می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل شدید، درهای موزه لوور را بست

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد