نشست پاریس با هدف از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین

نشست پاریس با هدف از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایندگان بلند پایه ۲۵ کشور و نهاد بین المللی روز جمعه در نشست پاریس گرد هم آمدند تا مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین را که دو سال پیش متوقف شده بود به جریان…

آگهی

نمایندگان بلند پایه ۲۵ کشور و نهاد بین المللی روز جمعه در نشست پاریس گرد هم آمدند تا مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین را که دو سال پیش متوقف شده بود به جریان بیاندازند.

وزیران خارجه ایالات متحده آمریکا، روسیه، مقام های بلندپایه اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در کنار مقام های اتحادیه عرب در نشست پاریس حضور دارند. از نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی، دو طرف بحران برای شرکت در این نشست دعوت بعمل نیامده است.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه تلاش های پیشین برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: «ما همگی تایید می کنیم که صلح توسط دو کشور برقرار خواهد شد؛ اسرائیل و فلسطین هر دو در کنارهم در امنیت خواهند بود. گرچه این موضوع بدیهی است اما هر بار باید رسما و بدون هیچ ابهامی یادآوری شود.»

هدف اولیه نشست پاریس، تاکید بر قطعنامه ها و اسناد بین المللی موجود، به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل است تا هر دو کشور در صلح به حیات خود ادامه دهند.

با کمرنگ شدن نقش واشنگتن در روند برقراری صلح خاورمیانه، پاریس تلاش دارد تا این مذاکرات به نتیجه برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ زنان فلسطینی و اسرائیلی همزمان با «راهپیمایی اورشلیم» برای صلح رژه رفتند

جنگ اوکراین؛ مسکو و کی‌یف گفتگوهای صلح جده عربستان را چگونه ارزیابی کردند؟

چین در نشستی که روسیه دعوت نیست؛ توان و انگیزه عربستان از میزبانی مذاکرات صلح در اوکراین چیست؟