برکناری مدیر کل کار استان آذربایجان غربی درپی شلاق خوردن کارگران

برکناری مدیر کل کار استان آذربایجان غربی درپی شلاق خوردن کارگران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

درپی اجرای احکام شلاق و جزای نقدی کارگران معدن طلای «آق‌دره» در استان آذربایجان غربی و بازتاب گسترده خبر آن در رسانه‌ها، رضا تقی‌زاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان از کار برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، برکناری این مدیرکل با حکم علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است. این مدیر کل در توضیح مسئولیت خود در مورد شلاق خوردن کارگران گفته بود که از این موضوع بی اطلاع بوده است.

تمامی ۱۷ کارگر متهم این پرونده از جمله ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی معدن طلای آق دره بودند که در زمستان سال ۱۳۹۳، توسط شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی این معدن از کار اخراج شدند. وحید یاری وکیل مدافع این کارگران گفته است که حکم شلاق و جزای نقدی تمامی این کارگران در روزهای پایانی ماه گذشته اجرا شده است.

یکی از کارگران آق‌دره که هم شلاق خورده و هم بیکار است در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته است: «شیر گوسفند سرطان زاست، آب آلوده است. دستمان به کاری نمی رود، بیکاریم. کاری نیست که خرج زندگی را از دلش بیرون بیاوریم، نه زمینی مانده برای شخم زدن و نه آب و علوفه‌ای باقی مانده که دامداری کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

دادگاهی در تهران به توقیف «محموله نفتی» کشتی «آمریکایی» به نفع بیماران پروانه‌ای حکم داد