سازمان جهانی بهداشت: بسته بندی ساده پاکتهای سیگار شدت تقاضا را کاهش می دهد

سازمان جهانی بهداشت: بسته بندی ساده پاکتهای سیگار شدت تقاضا را کاهش می دهد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امسال در روز جهانی بدون دخانیات، سازمان جهانی بهداشت حمایت خود را از «بسته بندی ساده» محصولات دخانی از جمله پاکتهای سیگار اعلام کرده است.

آگهی

امسال در روز جهانی بدون دخانیات، سازمان جهانی بهداشت حمایت خود را از «بسته بندی ساده» محصولات دخانی از جمله پاکتهای سیگار اعلام کرده است. به گفته این سازمان، اثربخشی این پاکتهای سیگار برای کاهش مصرف به اثبات رسیده است.

همانگونه که در معاهده کنترل دخانیات سازمان ملل مطرح شده است، این امر شامل محدود یا ممنوع کردن استفاده از نشان، رنگ، تصاویر نام تجاری یا هر نوع اطلاعات تبلیغاتی به غیر از نام تجاری و محصولی است که با رنگ و اندازه حروف استاندارد نشان داده شده است.

داگلاس بچر یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت گفت: «سازمان جهانی بهداشت درخواست پاکتهای سیگار ساده بدون هر گونه تبلیغات تشویقی را داده است. اینگونه است که می توانیم از جذابیتهای سیگار بکاهیم و این کار در مورد سیگار که سالانه جان ۶ میلیون نفر را در جهان می گیرد، کاملا مناسب است.»

استعمال دخانیات یکی از مهمترین عوامل سرطان و بیماریهای قلبی و ریوی است. سازمان جهانی بهداشت در همین راستا از همه کشورهای جهان خواسته است تا سیگار را ساده و بدون آرم و نشانهای جذاب رنگی بسته بندی کنند.

برنارد شوارتلاندر، نماینده سازمان جهانی بهداشت در چین گفت: «هنوز اماکن زیادی مانند کافه ها و بارها در جهان هستند که ممنوعیت کشیدن سیگار را رعایت نمی کنند اما در کل محدودیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی تاثیر ویژه ای در جهان داشته است.»

وی افزود: «باید همین راه را ادامه دهیم، باید آموزشهای لازم را بدهیم تا مطمئن باشیم که همه با خطرات مصرف سیگار آشنا هستند و می دانند تنها فرد سیگاری در معرض خطر نیست و اطرفیان هم با خطرات زیادی مواجهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

چگونه انگیزه بیشتری برای دویدن داشته باشیم؟

دویدن چه فوایدی دارد و چرا باعث شادی می‌شود؟