اردوگاه پناهجویان در ایدومنی تخلیه شد

اردوگاه پناهجویان در ایدومنی تخلیه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اردوگاه پناهجویان در جزیره ایدومنی یونان، روز پنجشنبه به طور کامل تخلیه شد.

آگهی

اردوگاه پناهجویان در جزیره ایدومنی یونان، روز پنجشنبه به طور کامل تخلیه شد. این اردوگاه در هفته های اخیر محل اقامت موقت بیش از هشت هزار پناهجو بوده است.

در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن از این مهاجران به اردوگاهی دیگر انتقال داده شده و مابقی با برپایی چادر در شش کیلومتری این محل اقامت گزیده اند. گروهی از پناهجویان نیز در فضای سبز حوالی این اردوگاه سابق چادر زده اند.

ویکی مارکولفا، سخنگوی سازمان پزشکان بدون مرز می گوید: «مردم یک زندگی بهتر می خواهند، هیچکس نمی خواهد که در این گل و لای بماند. همه خواهان ساختن یک خانه جدید هستند. بسیاری نگاه مثبت دارند؛ نگاهی که یک گام به سوی آینده ای بهتر است ولی آنچه مردم می گویند این است که نمی خواهند به اردوگاهی دیگر بروند. آنها می خواهند زندگیشان را از نو آغاز کنند. آنها می خواهند خانه هایشان را دوباره بسازند. بنابراین اردوگاه ها خانه مردم نیست و فقط راه حلی موقت است.»

گزارش ها از وجود ۱۲ تا ۱۴ هزار مهاجر خبر می دهد که به دلیل بسته شدن مرز مقدونیه و کشورهای حوزه بالکان در این جزیره سرگردان شده اند. دولت یونان نیز اعلام کرده که در سراسر این کشور بیش از ۵۴ هزار مهاجر غیرقانونی حضور دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد