مجازات شلاق ۱۷ کارگر اخراجی معدن طلای‌ «آق‌دره» اجرا شد

مجازات شلاق ۱۷ کارگر اخراجی معدن طلای‌ «آق‌دره» اجرا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

احکام شلاق و جزای نقدی ۱۷ نفر از کارگران اخراجی معدن طلای «آق‌دره» در استان آذربایجان غربی ایران اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در زمستان سال ۱۳۹۳، شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی این معدن را به دلیل تمام شدن مدت قرارداد کار اخراج کرد. در اعتراض به این اقدام کارفرما، تجمع گسترده‌ کارگران اخراجی در مقابل نگهبانی معدن به زد و خورد با نگهبانان منجر شد. با شکایت کارفرما، دادستانی استان علیه ۱۷ نفر از کارگران به اتهام ایجاد اغتشاش، ممانعت از کسب و کار با ایجاد هیاهو و جنجال، توهین و تخریب، اعلام جرم کرد.

در زمان این تجمع در سال ۱۳۹۳، گزارش‌هایی از تلاش برای خودکشی سه نفر از کارگران اخراجی منتشر شد. خبرگزاری ایلنا مرگ دست‌کم یکی از این کارگران را تایید کرده است.

حکم شلاق ۱۷ کارگر معدن طلای‌ «آق‌دره» که سال ۹۳ در اعتراض به اخراج ۳۵۰ نفر از همکارانشان تجمع کرده بودند، اجرا شد pic.twitter.com/n8G8oAdurJ

— IranHumanRights.org (@ICHRI) May 26, 2016

وحید یاری، وکیل مدافع این کارگران گفته است که موکلانش در دادگاه‌های بدوی به حبس، پرداخت جزای نقدی و تحمل ۷۴ تا ۱۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند؛ احکامی که در مرحله تجدیدنظر کاهش یافته اما حذف نشده است.

به نظر می‌رسد قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها به ویژه با استناد به ماده ۵۶۷ قانون مجازات اسلامی، متهمان را به تحمل شلاق محکوم کرده اند.

آقای یاری گفته است که حکم شلاق و جزای نقدی تمامی این کارگران در روزهای پایانی ماه گذشته اجرا و این پرونده مختومه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

دادگاهی در تهران به توقیف «محموله نفتی» کشتی «آمریکایی» به نفع بیماران پروانه‌ای حکم داد