کشته شدن رهبر سابق طالبان چه تاثیری بر روند صلح در افغانستان دارد؟

کشته شدن رهبر سابق طالبان چه تاثیری بر روند صلح در افغانستان دارد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

به دنبال کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان افغانستان، این گروه روز چهارشنبه ۵ خرداد/جوزا ۱۳۹۵ ضمن تایید خبر کشته شدن ملا اختر اعلام کرد که رهبر جدیدی به نام مولوی هبت‌الله آخندزاده برای خود برگزیده است.

ملا اختر و چند نفر از همراهان او روز اول خرداد در بلوچستان پاکستان توسط پهپادهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند. اگرچه پاکستان حمایت خود از طالبان افغانستان را رد می کند، اما حضور ملا اختر و کشته شدن او در خاک پاکستان، برای مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی نشانه دیگری از این حمایت تلقی شده است. دولت‌های افغانستان و آمریکا اعلام کرده‌اند که کشته شدن ملا اختر به روند صلح در افغانستان و پیوستن نیروهای باقیمانده طالبان به این روند کمک می کند.

اما حذف فیزیکی رهبران طالبان چه تاثیری می‌تواند بر روند مذاکرات صلح افغانستان داشته باشد؟

در برنامه این هفته «همراه با یورونیوز»، پنجشنبه، ۶ جوزا/خرداد، دیدگاه‌های شما مخاطبان را با کارشناسان مهمان برنامه در میان گذاشتیم. این برنامه را ببینید.

همچنین می‌توانید نسخه شنیداری این برنامه را بشنوید:

برنامه «همراه با یورونیوز» هر پنجشنبه منعکس کننده نظرات کاربران و مخاطبان یورونیوز در مورد مسائل مهم روز است. این برنامه از طریق گوگل هنگ‌اوتز ضبط و به طور زنده در یوتیوب و وب‌سایت یورونیوز پخش می‌شود. برای شرکت در این برنامه صفحه‌های اجتماعی یورونیوز فارسی در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و یا با نشانی ایمیل hamrah@euronews.com تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد