علیرغم شکست در انتخابات، راستگراهای اتریش قدرت زیادی یافته اند

علیرغم شکست در انتخابات، راستگراهای اتریش قدرت زیادی یافته اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکساندر واندربلن توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اتریش، نوربرت هوفر نامزد حزب راستگرای آزادی این کشور را شکست دهد.

آگهی

الکساندر واندربلن توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اتریش، نوربرت هوفر نامزد حزب راستگرای آزادی این کشور را شکست دهد. به این ترتیب قدرت در این کشور همچنان در اختیار چپ های اتریش باقی می ماند.

رئیس جمهور جدید اتریش که تا چندی پیش عضو حزب سبزهای این کشور بود، بعنوان کاندیدای مستقل در این انتخاب حضور داشت. وی در نخستین کنفرانس خبری خود بعنوان رئیس جمهور گفت: «به نظر می رسد که افراد زیادی در این کشور دیده یا شنیده نشده بودند. ما حالا به یک فرهنگ جدید نیاز داریم، فرهنگی که در آن به ارتباطات و حفظ آن اهمیت داده شود. ما همچنین به سیاستی نیاز داریم که با رسانه ها و خودش سرگرم نباشد بلکه بیشتر به مشکلات و نگرانی ها و بویژه عصبانیت خیلی از آدم ها در این کشور اهمیت بدهد.»

فاصلۀ نامزد راستگرای اتریش با برندۀ این انتخابات طبق آرای شمارش شده تنها ۱۶۰۰۰ رای بوده و تحلیلگران این فاصلۀ کم را یک اخطار برای احزاب چپ، میانه رو و سوسیالیست اتریش می دانند. بر طبق اخبار اعلام شده الکساندر واندربلن ۵۰.۳ درصد از آرا را از آن خود کرده و نوربرت هوفر نیز به ۴۹.۷ درصد آرا دست یافته است.

نامزد حزب راستگرای آزادی با پذیرش شکست خود، انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه را یک سرمایه گذاری برای آینده دانسته و تاکید کرده است احزاب راستگرا در آینده قدرت بیشتری در این کشور به دست خواهند آورد.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش محلی برای تبلیغات و اعلام همبستگی دیگر احزاب راستگرای افراطی اروپایی از جمله جبهۀ ملی فرانسه و حزب فنلاندی های واقعی نیز بود. بسیاری از این احزاب با اعلام حمایت خود از حزب آزادی اتریش در صفحات اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک رسیدن به ریاست جمهوری نوربرت هوفر را یک موفقیت بزرگ برای جنبش های راستگرایانه در اروپا دانسته بودند.

« Réaction à l'élection présidentielle en #Autriche | Communiqué de presse du Front National » : https://t.co/QCZg6qjAWi#BPW16#Hofer

— Front National (@FN_officiel) 23 mai 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فان در بلن، آخرین امید مخالفان راستگرایان افراطی در اتریش

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

سیاستمدار صلح‌طلب روس برای رقابت انتخاباتی با پوتین درخواست نامزدی داد