دگرگونی در مدیریت پتروبراس برای مقابله با بحران

دگرگونی در مدیریت پتروبراس برای مقابله با بحران
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت نفتی برزیلی پتروبراس در مدیریت خود تغییر و تحول ایجاد کرد و پدرو پرنته، وزیر سابق معادن و انرژی برزیل همچنین مسئول سابق وزارتخانه های متعدد را به سمت مدیرعاملی این کمپانی عظیم منصوب…

آگهی

شرکت نفتی برزیلی پتروبراس در مدیریت خود تغییر و تحول ایجاد کرد و پدرو پرنته، وزیر سابق معادن و انرژی برزیل همچنین مسئول سابق وزارتخانه های متعدد را به سمت مدیرعاملی این کمپانی عظیم منصوب کرد.

آقای پرنته جانشین الدمیر بندینی می شود که در سال ۲۰۱۵ یعنی در زمان آغاز فاش شدن رسوایی مالی پتروبراس، زمام امور را در دست گرفته بود.

پدرو پرنته در واکنش گفت: «همانطور که قبلا گفته بودم پتروبراس به یک کادر مدیریت حرفه ای نیاز دارد. اکنون مشغول مذاکرات برای تعیین هیئت مدیره و شورای اجرایی شرکت هستیم. باید نیازهای شرکت را برای محول کردن وظایف مشخص کرد.»

مدیرعامل جدید پتروبراس درباره دخالت احتمالی سیاستمداران در این تغییرات گفت: «برای این انتخابها سفارشی از سوی دولتمردان و سیاستمداران در کار نبوده است. امری که کار هیئت مدیره و خود من را آسان خواهد کرد. زیرا در صورت وجود چنین چیزی به این سفارش ها عمل نمی شد.»

شرکت پتروبراس با شرکت برزیلی «بی تی پی» بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ همکاری می کردند. در این زمان کمپانی بی تی پی برای رشد و بدست گرفتن بازار به پرداخت رشوه روی آورده بود. ادعا شده دیلما روسف، رییس جمهوری تعلیق شده برزیل، در آن زمان رییس دفتر لولا دا سیلوا، رییس جمهوری وقت، در جریان امور قرار داشته است. دادگستری برزیل شرکت پتروبراس را نیز در این فعالیتهای غیرقانونی شریک می داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد