بن علی ییلدریم متحد نزدیک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر آینده ترکیه خواهد بود

بن علی ییلدریم متحد نزدیک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر آینده ترکیه خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بن علی ییلدریم وزیر حمل و نقل ترکیه که به احتمال زیاد رهبری آینده حزب حاکم عدالت و توسعه و نخست وزیر آتی ترکیه خواهد بود روز پنج شنبه وعده داد در هماهنگی کامل با رجیب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عمل

آگهی

بن علی ییلدریم وزیر حمل و نقل ترکیه که به احتمال زیاد رهبری آینده حزب حاکم عدالت و توسعه و نخست وزیر آتی ترکیه خواهد بود روز پنج شنبه وعده داد در هماهنگی کامل با رجیب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عمل خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که به مبارزه با تهدیدات تروریستی متعهد است.

حزب عدالت و توسعه روز یک شنبه آینده رهبری حزب را رسما انتخاب خواهد کرد.

بن علی ییلدریم ۶۰ ساله از جمله بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه و از متحدان نزدیک اردوغان به شمار می رود. او در نخستین دهه به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه از ارکان اصلی موفقیت انتخاباتی این حزب بوده است. در فضای سیاسی ترکیه از او بعنوان فردی یاد می شود که با خواسته های رجب طیب اردوغان برای تغییر سیستم سیاسی ترکیه از نظام پارلمانی به ریاستی همسوست.

بن علی ییلدریم نخست وزیر آینده ترکیه در سخنانی گفت: «هیچ کس نباید تردید داشته باشد که ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا در درجه اول با هماهنگی کامل با بنیانگذار حزب و رهبرمان و همچنین همکارانمان در همه رده های حزبی، اهدافمان را برای ساختن ترکیه ای بزرگ عملی سازیم.»

روز پنج شنبه بعد از معرفی آقای ییلدریم، جلسه خداحافظی احمد داود اوغلو نخست وزیر با رجیب طیب اردوغان برگزار شد. در پی افزایش اختلافات میان دو طرف در ماههای اخیر، داود اوغلو اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که نامزد ریاست حزب نخواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد