اوکراین با ترانه ۱۹۴۴ برنده یوروویژن ۲۰۱۶ شد

اوکراین با ترانه ۱۹۴۴ برنده یوروویژن ۲۰۱۶ شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اوکراین برنده رقابتهای یوروویژن ۲۰۱۶ شد.

آگهی

اوکراین برنده رقابتهای یوروویژن ۲۰۱۶ شد. شصت و یکمین دوره مسابقات آواز یوروویژن ۲۰۱۶ امسال در شهر استکهلم سوئد برگزار شد.

آهنگ گروه اوکراینی با نام ۱۹۴۴ را جمالا اجرا کرد که ترانه ای به شدت سیاسی ارزیابی شده است. ۱۹۴۴ به اخراج اجباری تاتارهای کریمه در دهه ۱۹۴۰ بوسیله اتحاد جماهیر شوروی سابق در دوره رهبری استالین اشاره دارد. جامالا داستان این ترانه را از تجربه مادر مادربزرگش که به همراه پنج فرزندش به آسیای مرکزی فرستاده شده بودند الهام گرفته است.

جمالا این ترانه را در بخش هایی به زبان تاتارهای کریمه خواند. او در این آهنگش از ساز دودوک استفاده کرده و از سبک موسیقی مقامی الهام گرفته است.

جمالا ترانه جنجالی اش را با این جمله آغاز می کند: «وقتی غریبه ها می آیند، وارد خانه ات می شوند، همه شما را می کشند و می گویند ما گناهکار نیستیم، گناهکار نیستیم.»

استرالیا که بسیاری انتظار داشتند برنده این دور از رقابتها شود، مقام دوم را بدست آورد. «دمی ایم» برای استرالیا قطعه «صدای سکوت» را خواند.

مقام سوم این دور از رقابتها به روسیه رسید. سرگئی لازاروف قطعه «تو بی همتایی» را خواند که با جلوه های ویژه قابل توجهی همراه بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوشحالی مردم اوکراین از پیروزی جمالا در یوروویژن

شادی اوکراینی ها از پیروزی در یوروویژن ۲۰۱۶

خشم فلسطینی ها از ممنوع شدن پرچمشان در یوروویژن