دود سمی حریق در انبار لاستیکهای مستعمل اسپانیا سلامت ساکنان را تهدید می کند

دود سمی حریق در انبار لاستیکهای مستعمل اسپانیا سلامت ساکنان را تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقوع آتش سوزی در بزرگترین انبار لاستیکهای مستعمل اسپانیا که در حدود پنجاه کیلومتری مادرید پایتخت این کشور قرار دارد، اثرات مخرب زیست محیطی وسیعی بر

آگهی

وقوع آتش سوزی در بزرگترین انبار لاستیکهای مستعمل اسپانیا که در حدود پنجاه کیلومتری مادرید پایتخت این کشور قرار دارد، اثرات مخرب زیست محیطی وسیعی بر جای گذاشته است.

تخلیه لاستیکهای مستعمل در مساحتی به وسعت ده هکتار و طی سالهای طولانی انجام شده است. ۷۰ درصد از این انبار در منطقه «سی سانیا» و ۳۰ درصد نیز در شهر کوچک مجاور آن؛ ولدمورو قرار دارد.

پیش از این مقامات محلی بارها نسبت به وقوع چنین حوادثی هشدار داده بودند، امری که باعث شده بود سرانجام در سال ۲۰۰۳ میلادی از سوی دادگاه تخلیه لاستیکها غیرقانونی اعلام شود؛ با این وجود این کار ادامه داشته است.

یکی از ساکنان این منطقه می گوید: «می دانستیم که چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد. این حادثه اکنون اتفاق افتاد اما می توانست ده سال پیش هم روی دهد.»

گیلرمو گروس دل ریو، شهردار ولدمورو نیز می گوید: «با این زباله ها به معنای واقعی کلمه به شهر ما حمله شد. در این باره پرونده های زیست محیطی بسیاری باز شد و حتی این شرکت به دلیل جرایم زیست محیطی توسط دادگاه محکوم شد.»

مقامات محلی در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم به برگزاری مناقصه ای برای تخلیه این انبار گرفتند اما این کار نیز به نتیجه ای نرسید. اکنون اگرچه آتش نسبتا مهار شده است اما دودی بسیار سمی فضا را در بر گرفته که سلامت جمعیت ۹ هزار نفری ساکن در این محل را بطور جدی تهدید می کند.

El incendio de #Seseña visto desde el helicóptero de coordinación de #BomberosCMhttps://t.co/j4zZ2gK2Ty

— 112 Comunidad Madrid (@112cmadrid) May 13, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد