روسیه ادعای دوپینگ سازمان یافته در المپیک سوچی را رد کرد

روسیه ادعای دوپینگ سازمان یافته در المپیک سوچی را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت ورزش روسیه اتهام دوپینگ برنامه ریزی شده ورزشکاران این کشور را رد کرد. مقامات ورزشی روسیه متهم شد اند که در جریان المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ سوچی

آگهی

وزارت ورزش روسیه اتهام دوپینگ برنامه ریزی شده ورزشکاران این کشور را رد کرد.

مقامات ورزشی روسیه متهم شد اند که در جریان المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ سوچی با همکاری سازمان اطلاعاتی این کشور برنامه ای مشخص برای استفاده ورزشکاران روس از مواد نیروزای غیرقانونی داشته اند.

در مقابل، معاون وزیر ورزش روسیه روز جمعه این اتهام را رد و تاکید کرد که نه در زمان بازی های المپیک زمستانی سوچی و نه پیش از آن هیچ برنامه ای برای دوپینگ ورزشکاران وجود نداشته است.

به گفته نشریه نیویورک تایمز، ورزشکاران روسیه در المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰ ونکوور کانادا موفق به دریافت تنها ۱۵ مدال شده بودند، اما همین ورزشکاران در المپیک سوچی ۳۳ مدال به دست آوردند.

الکساندر زوبکوف، از جمله کسانی است که مدال طلا را بر گردن آویخت اما در عین حال متهم به دوپینگ شده است. وی در یک مصاحبه تلویزیونی اتهام استفاده از مواد نیروزای غیرقانونی را رد کرد. وی گفت: «این یک تهمت است و من در دوران ورزش حرفه ای هرگز به دوپینگ متوسل نشدم و هرگز تقلب نکردم.»

گریگوری رودچنکوف، رییس پیشین آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه که به آمریکا گریخته است در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز ادعا کرد نیمی از مدال هایی که ورزشکاران روس در المپیک سوچی کسب کردند به دلیل استفاده از مواد نیروزای غیرقانونی بوده است. پیش از او نیز یکی دیگر از مقام های ورزشی روسیه پس از خروج از کشور ادعای مشابهی مطرح کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورزش روسیه در کانون اتهامات دوپینگ

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند