لایحه ثبت قانونی زندگی مشترک زوج های همجنسگرا در ایتالیا رای اعتماد گرفت

لایحه ثبت قانونی زندگی مشترک زوج های همجنسگرا در ایتالیا رای اعتماد گرفت
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه موفق به کسب رای اعتماد پارلمان در ارتباط با لایحه ثبت قانونی زندگی مشترک زوج های همجنسگرا شد. آقای رنتسی

آگهی

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه موفق به کسب رای اعتماد پارلمان در ارتباط با لایحه ثبت قانونی زندگی مشترک زوج های همجنسگرا شد.

آقای رنتسی در فیس بوک خود ضمن ابراز خوشحالی از گرفتن رای اعتماد نوشته است که امروز روز شادی برای همه کسانی است که بالاخره به رسمیت شناخته شدند و پس از سالها حقوق مدنی خود را بازپس گرفتند.

این لایحه به زوج های همجنسگرا امکان می دهد بدون ازدواج سنتی از بسیاری از حقوق آن بهره مند شوند. اکنون این لایحه باید به تصویب رسمی در مجلس نمایندگان ایتالیا برسد تا به قانون تبدیل شود.

اولین بار در سال ۲۰۰۷ دولت رومانو پرودی، نخست وزیر پیشین ایتالیا این طرح را مطرح کرد، اما اعتراض های اجتماعی و فشار سیاسی مخالفان آنچنان زیاد بود که دولت را به عقب نشینی واداشت.

شدت اختلافات در ایتالیا درباره اعطای حقوق به همجنسگرایان و مقاومت کلیسای کاتولیک با این موضوع، باعث شد حتی در دولت ماتئو رنتسی، نخست وزیر این کشور نیز دسته بندی های عمیقی بوجود آید.

همزمان شماری از همجنسگرایان نیز از این لایحه چندان راضی نیستند، زیرا بخشهایی از آن که به همجنسگرایان اجازه می داد کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند، از طرح کنار گذاشته شده است.

در این لایحه همچنین خبری از ازدواج همجنسگرایان نیست. ایتالیا یکی از معدود کشورهای اروپای غربی است که در آن ازدواج همجنسگرایان قانونی نیست.

Renzi defends civil-unions confidence (2) – Premier hails day of celebration for many https://t.co/kDYGbO30TQ

— Ansa English News (@ansa_english) May 11, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام کشورها با پذیرش حق ازدواج همجنسگرایان فاصله دارند؟

پاپ فرانسیس بر غسل تعمید فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا در کلیسای کاتولیک مهر تایید زد

مجازات یک ژنرال ارتش در ایتالیا به دلیل «غیرطبیعی» خواندن همجنسگرایان