نخست وزیر بریتانیا افغانستان و نیجریه را فاسدترین کشورها خواند

نخست وزیر بریتانیا افغانستان و نیجریه را فاسدترین کشورها خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لندن روز پنجشنبه میزبان رهبران برخی از کشورهای جهان در قالب اجلاس بین المللی برای مبارزه با فساد مالی خواهد بود. رسانه های بریتانیایی در همین رابطه

آگهی

لندن روز پنجشنبه میزبان رهبران برخی از کشورهای جهان در قالب اجلاس بین المللی برای مبارزه با فساد مالی خواهد بود.

رسانه های بریتانیایی در همین رابطه روز سه شنبه تصاویری از دیدار برخی از مقامات سیاسی و کلیسای بریتانیا با ملکه الیزابت دوم منتشر کرده اند که در جریان آن، دیوید کامرون نخست وزیر این کشور با اشاره به حضور رهبران کشورهای افغانستان و نیجریه در نشست مبارزه با فساد در لندن بوضوح این دو کشور را فاسدترین کشورها در جهان می نامد.

این دیدار بمناسبت نودمین سالگرد تولد ملکۀ بریتانیا در کاخ باکینگهام برگزار شده بود.

نخست وزیر بریتانیا در این تصاویر به ملکۀ الیزابت می گوید: «صبح امروز ما جلسۀ بسیار خوبی در مورد اجلاس مبارزه با فساد مالی داشتیم. در این جلسه از کشورهایی مانند نیجریه و رهبران دیگر کشورهایی صحبت کردیم که به شکل فوق العاده ای فاسد هستند و به بریتانیا می آیند. رهبران نیجریه و افغانستان که کشورهای فوق العاده فاسدی در جهان هستند نیز در این نشست حضور خواهند داشت.»

جاستین وبلی اسقف اعظم کانتربری با گفتن این جمله که «اما این رئیس جمهور [دو کشور] به طور ویژه واقعا فاسد نیست» تلاش می کند این اظهارات نخست وزیر بریتانیا را اصلاح کند. رسانه های بریتانیای از این موضع گیری دیوید کامرون بعنوان یک «گاف سیاسی» نام می بردند.

سخنگوی سفارت افغانستان در لندن سخنان نخست وزیر بریتانیا را «غیرعادلانه» خوانده و مبارزه با فساد در افغانستان را یکی از اولویت های مهم دولت وحدت ملی در این کشور دانسته است. در بیانیه ای که سفارت افغانستان در لندن منتشر کرده آمده است: «ما پیشرفت های مهمی در مبارزۀ سیستماتیک خود با فساد در کشور به دست آورده ایم و این مبارزه را ادامه می دهیم.»

Cameron’s comments on Afghan corruption ‘unfair’ https://t.co/toCgOCrszg

— OccuWorld ❌ (@OccuWorld) 10 mai 2016

نیجریه و افغانستان بنا به اعلام سازمان شفافیت بین الملل به ترتیب جایگاه ۱۳۶ و ۱۶۶ رده بندی کشورهای فاسد را به خود اختصاص داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد